شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۹۲۰۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

خرید دام زنده از دامدار راهکاری مناسب برای تنظیم بازار

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: بار‌ها پیشنهاد داده‌ایم که دولت با خرید دام زنده از دامدار می‌تواند قیمت گوشت در بازار را کنترل کند.

سید احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: قیمت کنونی هرکیلو دام زنده سنگین برای دامداران ۲۲۰ هزار تومان تمام می‌شود، درحالیکه متوسط نرخ کنونی ۲۰۰ تا ۲۰۵ هزار تومان است.
 
او با بیان اینکه نیازی به واردات گوشت نداریم، افزود: با احتساب گوشت گوسفندی نیاز کشور به طور کامل قابل تامین است و هیچ گونه کمبودی برای تامین نیاز از خارج نداریم.
 
مقدسی ادامه داد: دولت در راستای تنظیم بازار هرکیلو گوساله زنده نر را با قیمت ۲۲۰ هزار تومان از دامدار خریداری و گوشت آن را با قیمت ۵۰۰ هزار تومان باید به دست مصرف‌کننده برساند.
 
او با اشاره به دلایل مخالفت با واردات دام زنده گفت: اگر بدون موازین بهداشتی دام وارد شود، ممکن است بیماری‌های متعددی از جمله تب برفکی وارد کشور شود. همچنین ورود دام به کشور به تولید داخل آسیب جدی می زند.
 
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: وقتی گوشت با ارز ۲۸ هزار و۵۰۰ تومانی وارد شود، این بدان معناست که به طور۱۰۰ درصد یارانه می‌گیرد و تولیدکننده داخل توان رقابت با آن را ندارد.
 
مقدسی گفت: بارها به دولت پیشنهاد داده ایم که دام زنده را از تولیدکننده داخلی خریداری کنند تا ضمن حمایت از تولیدکننده بتوانیم تبدیل به صادرکننده هم شویم و از طرفی هم گوشت با قیمت مناسب دست مصرف‌کننده برسد که متاسفانه تاکنون پاسخی به ما داده نشده است.
(شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲) ۱۲:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها