شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۱۱۹۱۷۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
دنیای اقتصاد
سرویس فرآورده های لبنی

کمبود «شیرخشک» نداریم

در یک ماه اخیر نظارت‌‌‌های خوبی از شرکت‌های پخش و داروخانه‌‌‌ها در استان‌‌‌ها صورت گرفته است و اگر بازرسان مشاهده می‌‌‌کردند که موجودی شیرخشک در شرکت‌های پخش به حد معمول رسیده است برنامه توزیع برای داروخانه‌‌‌ها را انجام می‌‌‌دادند به همین دلیل سرعت توزیع افزایش یافت و در آذرماه ۱۲ میلیون و ۶۰۰‌هزار قوطی شیرخشک در داروخانه‌‌‌ها توزیع شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان این‌‌‌ مطلب گفت: تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار شیرخشک برقرار شده و تنها محل مجاز برای توزیع شیرخشک، داروخانه‌‌‌ است. سجاد اسماعیلی افزود: ‌‌‌ دیگر مشکلی در تامین شیرخشک نداریم و تولیدکنندگان داخلی به صورت دو تا سه شیفت و در روزهای تعطیل در حال فعالیت و توزیع شیرخشک هستند تا شرایط به وضعیت پایداری برسد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: تنها محل مجاز برای توزیع شیرخشک، داروخانه‌‌‌ است و مردم دقت کنند که از نظر سازمان غذا و دارو هیچ فروشگاه دیگری برای فروش این محصول موردتایید نیست و مردم برای تهیه شیرخشک باید با در دست داشتن کد ملی کودک خود به داروخانه مراجعه کنند. وی تصریح کرد: ‌‌‌ مردم در صورت مشاهده کمبود، در استان‌‌‌های مختلف می‌توانند به معاونت غذا و داروی دانشگاه‌‌‌های علوم پزشکی مراجعه یا تماس تلفنی برقرار و کمبود را اطلاع‌رسانی کنند. دانشگاه‌‌‌ها به محض دریافت گزارش، موضوع کمبود شیرخشک در داروخانه‌‌‌ها را پیگیری می‌‌‌کنند و در صورت نیاز، سازمان غذا و دارو نیز موضوع را بررسی و شیرخشک مورد نیاز را تامین و برنامه توزیع را مشخص می‌‌‌کند؛ در ۱۰ روز اخیر مورد کمبودی از استان‌‌‌ها گزارش نشده است.

(شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲) ۰۷:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها