جمعه / ۱۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۱۱۸۵۲۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
بازار
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

گوشت قزاقستانی وارد بازار می‌شود

ایران و قزاقستان برای صادرات گوشت قزاقستان در بسته بندی وکیوم به ایران توافق کردند.

طبق توافق مقامات ایران و قزاقستان در آینده نزدیک صادرات گوشت گاو از این کشور به ایران آغاز خواهد شد.
پیش از این، تولیدکنندگان تنها می‌توانستند گوشت گاو را با ماندگاری ۳ روز به ایران عرضه کنند.
تفاهم نامه مربوطه در ۳ دسامبر ۲۰۲۳ در تهران امضا شد. این سند مسیرهای صادراتی جدیدی را برای تامین گوشت منجمد دامداران داخلی باز می‌کند. تا پیش از این، تولیدکنندگان قزاق فقط می‌توانستند گوشت گاو سرد شده را به ایران عرضه کنند که ماندگاری آن تا ۳ روز است.
در این توافق الزامات واردات دامپزشکی و بهداشتی برای گوشت گاو بدون استخوان منجمد قزاقستان مورد بررسی قرار گرفت. بدین ترتیب طرف ایرانی الزامات دامپزشکی و بهداشتی را برای واردات گوشت گاو بدون استخوان منجمد از قزاقستان تامین خواهد کرد.
همچنین طرف قزاقستانی آمادگی دارد پس از ممیزی و بازرسی مشترک با مشارکت بازرسان اتحادیه اوراسیا، برای ثبت شرکت‌های لبنی ایرانی در لیست کشورهای ثالث دارای حق واردات لبنیات به قلمرو اتحادیه اروپا و قزاقستان، با سازمان دامپزشکی ایران و شرکت‌های لبنی ایران همکاری کند.
به درخواست طرف قزاقستانی برای افزایش ماندگاری گوشت تازه گاو در بسته بندی وکیوم از ۳ به ۱۶ روز، طرف ایرانی مدارک علمی در مورد ماندگاری را از طرف قزاقستان درخواست کند که سازمان دامپزشکی کشور مدارک ارسالی را در کمیته فنی واردات و صادرات بررسی می‌کند.
در آغاز نوامبر ۲۰۲۳، تحلیلگران تخمین زدند که قیمت گوشت و محصولات گوشتی در قزاقستان تقریباً ۹ درصد در طول سال افزایش یافته است. در عین حال مصرف گوشت در کشور رو به افزایش است.

(جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲) ۱۲:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها