دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۳
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۱۱۸۲۴۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس فراورده های روغنی

روغن ۳۰ درصد ارزان شد

حسین فرهادی اظهار کرد: قیمت روغن در دو مرحله و در هر مرحله ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد که ۱۵ درصدِ اولیه در قیمت مصرف کننده لحاظ شد اما ۱۵ درصد دوم هنوز برای مصرف کننده اعمال نشده است.

مهندس حسین فرهادی عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره ارزان شدن روغن گفت: قیمت روغن در دو مرحله و در هر مرحله ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد که ۱۵ درصدِ اولیه در قیمت مصرف کننده لحاظ شد اما ۱۵ درصد دوم هنوز برای مصرف کننده اعمال نشده و فقط برای بنکداران و عمده فروشان لحاظ شده است.
 
وی همچنین درباره قیمت برنج نیز اظهار کرد: قیمت برنج ایرانی با توجه به تولید و برداشت امسال که قیمت آن پایین آمده بود در همان سطح مانده و تغییری نکرده است ضمن اینکه برنج ایرانی به وفور وجود دارد و قیمت‌ها نیز هم اکنون مناسب و متعادل است.
 
سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار کرد: با توجه به اینکه دانه‌های روغنی وارداتی هستند و قیمت جهانی آن کاهش پیدا کرده بود ما این موضوع را به وزاتخانه‌های مرتبط اعلام کردیم که منجر به کاهش ۱۵ درصدی قیمت مصرف کننده شد و برای اعمال کاهش ۱۵ درصد دوم هم باید بروکراسی‌های اداری طی شود.
 
فرهادی متذکر شد: اتحادیه بنکداران بزرگ مواد غذایی تهران در برخی قیمت گذاری‌ها حضور ندارند و یا مطلع نیستند و این باعث می‌شود که فرآیند قیمت گذاری و حتی کاهش قیمت‌ها زمان بر باشد.
 
وی در مورد متضررشدن عمده فروشان در این کاهش قیمت گفت: با توجه به اینکه کالاهای ما مصرف کننده دارند مسلماً ما در زمان افزایش قیمت‌ها نمی‌توانیم کالا را به قیمت بالاتر بفروشیم چون قیمت مصرف کننده روی آن درج شده اما زمانی که قیمت کاهش پیدا می‌کند مجبوریم آن کالا را به قیمت پایین تر از قیمت خرید بفروشیم.
 
سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مصاحبه با رادیو گفت وگو، ضمن تأکید بر اینکه قیمت گذاری کالاها باید کارشناسانه و با حضور کارشناسان و متخصصان انجام شود اظهار کرد: ما به التفاوت این کاهش قیمت‌ها باید به بنکداران پرداخت شود تا در زمان کاهشی شدن قیمت‌ها متضرر نشوند.
(دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲) ۱۰:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها