دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۱۸۲۴۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

کمبود مرغ نداریم/ قیمت‌ها به ثبات رسید

حسن‌زاده درمورد خبرهایی که درباره کمبود مرغ منتشر شده اظهار کرد: با توجه به آمارهای جوجه ریزی در آبان ماه و شرایط فعلی تولید مرغ و عرضه در کشور، بعید می‌دانم کمبودی وجود داشته باشد.

عطاء‌الله حسن‌زاده عضو هیئت مدیره مرغداران گوشتی  وضعیت عرضه مرغ را مناسب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نگرانی بابت عرضه مرغ در کشور وجود ندارد.
 
وی درمورد خبرهایی که درباره کمبود مرغ منتشر شده اظهار کرد: با توجه به آمارهای جوجه ریزی در آبان ماه و شرایط تولید مرغ و عرضه در کشور، بعید می‌دانم کمبودی وجود داشته باشد.
 
عضو هیئت مدیره مرغداران گوشتی خاطرنشان کرد: مرغداران در اواخر تیر ماه امسال با مشکلاتی مواجه شده بودند اما الان حدود چهار ماه است که به ثبات خوبی در قیمت مرغ رسیدیم.
 
حسن زاده درمورد مشکلات مرغداران و عرضه کنندگان مرغ گوشتی در کشور گفت: ما بارها اعلام کردیم که ساختار و ظرفیت و میزان تولید ما نسبت به تقاضای بازار داخل بیشتر است و برای تولید باثبات هم باید یک برنامه ریزی صادراتی داشته باشیم. وقتی صادرات کشور ضعف دارد حدأقل باید در ذخیره سازی و جمع آوری مرغ به موقع اقدام کنیم تا تولیدکننده و عرضه کننده دچار چالش نشوند.
 
وی خاطرنشان کرد: ما خوشبختانه در آبان ماه آمار خوبی در جوجه ریزی داشتیم و به همین دلیل هم امروز تولید ما دچار کمبود نیست و اگر قیمت‌ها بالا رفته به خاطر افزایش قیمت تمام شده تولید مرغ است.
 
عضو هیئت مدیره مرغداران گوشتی از مشکل انحراف در کیفیت نهاده‌ها سخن گفت وافزود: الان یک مرغدار باید دو نقدینگی داشته باشد، نقدینگی اول خرید قبلی است که فریز شده و یک نقدینگی هم باید در بازار داشته باشد تا تولید را حفظ کند و بازار دچار مشکل نشود.
 
حسن زاده با بیان اینکه بازار مصرف مرغ صد درصد داخلی است اظهار کرد: اگر بازار دچار مشکل شود قطعاً تولیدکننده متضرر خواهد شد به همین دلیل هم مرغ باید با یک قیمت مناسبی عرضه شود که مصرف کننده توان خرید آن را داشته باشد و میزان مصرف خود را بالا ببرد و تولید کننده هم از سرمایه گذاری خود در بخش تولید منتفع شود.
 
عضو هیئت مدیره مرغداران گوشتی با بیان اینکه ۸۰ درصد تأمین نهاده‌ها از طریق واردات انجام می‌شود تأکید کرد: مسئولان باید ارز را به موقع تخصیص دهند تا ما مرغداران بتوانیم نهاده‌ها را در زمان مناسب با کیفیت مناسب تأمین کنیم در غیر این صورت از کیفیت نهاده‌ها به دلیل ماندن در انبارها و بازار کاسته خواهد شد و در نهایت هم بازار دچار چالش می‌شود.
 
حسن زاده گفت: مسئولان باید این موضوع را بپذیرند که وقتی تولید دچار چالش می‌شود باید حمایت کنند و در کنار آن با برنامه ریزی صحیح برای صادرات، تولید را به یک وضعیت پایدار برسانند.
(دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲) ۱۰:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها