شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۷۹۹۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش ۱۶ درصدی برداشت پسته با قدمت ۱۵۰ سال در نایین

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نایین گفت: روند برداشت پسته در شهرستان نایین با چهار ترمینال پسته در سطح شهرستان ۱۶ درصد افزایش داشته است.

حسن رستمی  با بیان اینکه شهرستان نایین از مناطق پسته خیز در ایران است، اظهار کرد: شهرستان نایین با برخورداری از آب و هوای گرمسیری و مطلوب، محل مناسبی برای کشت و پرورش پسته در ایران است.
 
وی ادامه داد: قدمت پسته نایین به ۱۵۰ سال می‌رسد که پر قدمت ترین درخت پسته به ۴۰۰ سال قبل بر می‌گردد.
 
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نایین، اضافه کرد: آمارهای موجود، روند برداشت پسته نایین را افزایشی نشان می‌دهد چرا که در سال گذشته میزان برداشت پسته در شهرستان ۴۶۰ تُن در مساحت ۱۲۵۰ هکتار و امسال این میزان به برداشت ۶۰۰ تن پسته در مساحت ۱۴۵۰ هکتار رسیده است.
 
وی با اشاره به فعالیت ترمینال پسته در این شهرستان، گفت: در حال حاضر در شهرستان نایین چهار ترمینال پسته وجود دارد که در این ترمینال‌های پسته، محصول شست‌وشو و پوست گرفته و سپس خشک شده و برای ارائه به بازار آماده می‌شوند.
 
رستمی تأکید کرد: فروش پسته نایین بیشتر به صورت خود مصرفی است و از دیگر موارد فروش می‌توان به ارسال پسته برای استان‌های مجاور مانند یزد، تهران، طبس و دیگر استان‌ها اشاره کرد و می‌توان گفت کشت پسته برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد و بازگشت سرمایه آنها پس از ۱۰ سال است.
(شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲) ۱۲:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها