چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۹
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۱۱۷۹۰۴
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس رستوران ها و کافه
نگاهی به گزارش سال ۱۴۰۱ و پرطرفدارترین غذاهای عطاویچ

مزه‌هایی که مرزها را در نوردیدند

عطاویچ، نامی آشنا برای علاقه‌مندان به غذاهای فست‌فودی در ایران است، این رستوران زنجیره‌ای بیش از دو دهه است که مشتاقان زیادی را در شعب متعدد خود مهمان پیتزاها و ساندویچ‌های خوشمزه‌اش کرده است.

عطاویچ به‌تازگی گزارش سال 1401 خود را تحت عنوان «مزه‌ها فراتر از مرزها» منتشر کرده است که آمار دقیقی از سفارشات، شعب و محبوب‌ترین غذاهای منو در سال گذشته ارائه می‌دهد. این فست‌فود زنجیره‌ای، تحقق رویای کودکی «عطا قطبی» بنیانگذار و مبتکر عطاویچ است که با ایده رقابت با مک‌دونالد، کار خود را از نوجوانی شروع کرد.

سال گذشته، عطاویچ موفق شد نام خود را فراتر از مرزهای داخلی، به کشورهای ترکیه و آلمان ببرد و تا پایان سال گذشته، 87 شعبه فعال در داخل و خارج از کشور داشته است، از میان این شعب، 64 شعبه در ایران، 21 شعبه در ترکیه و 2 شعبه در آلمان واقع شده است. شعب داخلی عطاویچ نیز در 21 استان و 38 شهرستان پراکنده شده‌اند و مشتریان می‌توانند از همه جای ایران، غذاهای موردنظر خود را سفارش دهند. همچنین علاوه بر سفارش حضوری، امکان ثبت سفارش از طریق سایت عطاویچ یا پلتفرم اسنپ فود نیز ممکن شده است.

طبق گزارش سالانه عطاویچ، فروش این فست‌فود از ابتدا تا انتهای سال 1401 به میزان 46% رشد داشته است. در این میان، مجموع تخفیفاتی که عطاویچ به مشتریان خود ارائه کرده، به رقم قابل توجه 16.8 میلیارد تومان می‌رسد، عددی که معادل ارزش 100 هزار پیتزای مخصوص پنجره‌ای متوسط عطاویچ در سال ۱۴۰۱ است. در ادامه می‌خواهیم به طور دقیق‌تر به جزییات آمارها و فعالیت‌های این برند محبوب در سال گذشته بپردازیم.

شعبه‌های محبوب عطاویچ

براساس گزارش سال 1401 عطاویچ، از میان 64 شعبه فعال در داخل کشور، 25 شعبه فقط در سطح شهر تهران قرار دارند که در مجموع بیشتر از 480 هزار سفارش را به ثبت رسانده است. استان مازندران با 88 هزار، آذربایجان شرقی با 72 هزار و کرمانشاه با 60 هزار سفارش، پرفروش‌ترین‌های سال پیش هستند. براساس آمارها شعبه گنبد کاووس در سال گذشته با 50 هزار سفارش، در بین مردم محبوب‌ترین شعبه عطاویچ بوده است. پس از آن نیز شعبه کرمانشاه با 46 هزار و شعبه کیش عطاویچ با 38 هزار سفارش قرار دارند.

در بخش ارزش سبد خرید اما رتبه نخست به استان هرمزگان با میانگین 320 هزار تومان در هر خرید اختصاص دارد. استان مازندران با 318 هزار تومان در رتبه دوم و آذربایجان شرقی با 272 هزار تومان رتبه سوم قرار می‌گیرند.

در خارج از کشور نیز در ابتدای سال 1401، تنها 4 شعبه در استانبول ترکیه فعال بوده که این رقم تا انتهای سال به 21 مورد رسیده و 2 شعبه نیز در کلن آلمان شروع به فعالیت کرده است. از میان شعبه‌های ترکیه، هالکالی پرفروش‌ترین شعبه بوده و بعد از آن، شعب بیلیک دوزو و آوجیلار دوم و سوم هستند.

عطاویچ - رستوران - پیتزا - فست فود 2

 

مزه‌های محبوب عطاویچ

بخش دیگر گزارش سال ۱۴۰۱ عطاویچ به غذاهای محبوب علاقه‌مندان این فست‌فود زنجیره‌ای اختصاص دارد. منوی عطاویچ شامل 11 پیش‌غذا، 10 گروه غذایی و 64 غذای اصلی است که در بین آنها، گروه «پیتزا» با 32% محبوب‌ترین و پس از آن، «پیش‌غذا» با 23% و «برگر» با 18% در جایگاه بعدی قرار دارند. در رتبه‌های بعدی سایر ساندویچ‌ها، مرغ سوخاری و پاستا قرار گرفته‌اند.

از بین کل غذاهای موجود در منوی عطاویچ، پیتزا مخصوص پنجره‌ای متوسط با بیش از ۱۴۷ هزار سفارش لقب محبو‌ب‌ترین غذای ۱۴۰۱ عطاویچ را از آن خود کرده است.  پس از آن نیز همبرگر با بیش از 106 هزار سفارش و چیزبرگر عطاویچ با بیش از 104 هزار سفارش، در جایگاه دوم و سوم قرار می‌گیرند.

کش‌لقمه‌های خواستنی

زمانی که ایتالیایی‌ها پدیده خوشمزه و جذاب پیتزا را به جهانیان معرفی کردند، هیچ کس فکر نمی‌کرد با تنها چند ماده اولیه ساده بتوان تنوعی به این گستردگی از طعم‌های لذیذ را خلق کرد. منوی سال گذشته عطاویچ، دارای 33 نوع پیتزای مختلف با دستور تهیه‌های گوناگون بوده که در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ طبخ شده است. البته با توجه به سلیقه مشتریان و تصمیم واحد تحقیق و توسعه عطاویچ، تا انتهای سال این تعداد به 23 مورد رسیده و 10 مورد به طور کلی کنار گذاشته شده‌اند.

طبق آمارهای گزارش سال ۱۴۰۱ عطاویچ، در این سال پیتزا مخصوص پنجره‌ای با 40.6% با اختلاف بسیار زیادی از همه محبوب‌تر بوده است. به‌دنبال آن نیز پیتزا گوشت و قارچ پنجره‌ای با 12.5%، پیتزا پپرونی پنجره‌ای با 12.2%، پیتزا چیکن آلفردو با 11.3%، پیتزا کینگ با 7.8%، پیتزا ریو پنجره‌ای با 5% و پیتزا دونر استیک با 4.5% در ادامه این لیست قرار می‌گیرند.

 

عطاویچ - رستوران - پیتزا - فست فود 3

جادوی برگرهای آبدار

برگرها به عنوان یکی از مظاهر آشپزی مدرن در جهان، هر ذائقه‌ای را شیفته طعم شگفت‌انگیز خود کرده‌اند. بعد از پیتزاها، برگرهای آبدار عطاویچ محبوب‌ترین آیتم‌های منوی این فست‌فود را تشکیل می‌دهند. بیش از 31% کل سفارشات این گروه غذایی، متعلق به همبرگر است و پس از آن، چیزبرگر عطاویچ با 30% و چیزبرگر با 29% سایر برگرهای پرطرفدار هستند. در ادامه نیز چیز میکس برگر، دبل چیزبرگر و قارچ برگر در این فهرست جای گرفته‌اند.

شروع دلپذیر یک وعده لذیذ

پیش‌غذاها همان آیتم‌های کوچک هیجان‌انگیزی هستند که در ابتدای هر وعده غذایی، ما را برای ورود به دنیایی از طعم و مزه‌های جدید آماده می‌کنند. این غذاها در منوی سال گذشته عطاویچ محبوبیت زیادی داشته‌اند، به شکلی که پس از پیتزا، بیشترین ثبت سفارش را تجربه کرده‌اند. پیش‌غذاهای منوی عطاویچ بسیار متنوع هستند و از 17 آیتم مختلف تشکیل شده‌اند. براساس آمارهای عطاویچ، سیب‌زمینی با بیشتر از 249 هزار سفارش، در سال ۱۴۰۱، محبوب‌ترین پیش‌غذای سال بوده است و ۵۵% از کل سفارشات گروه پیش‌غذا را به خود اختصاص داده است. بعد از آن نیز محبوبترین پیش‌غذاهای عطاویچ به انتخاب مردم، قارچ سوخاری با 16.3%، سالاد سزار با 12.4%،  سالاد کلم با ، نان سیر با 3.4% و سالاد فصل با 1.2% بوده است.

از ساندویچ‌های سریع و لذیذ گرفته تا پیتزاهای خوشمزه و برگرهای متنوع، عطاویچ فرصتی عالی برای تجربه طعم تازه در یک فست‌فود بین‌المللی است. برای مطالعه گزارش کامل سالانه ۱۴۰۱ و همینطور آشنایی بیشتر با منوی متنوع غذاهای عطاویچ و ثبت یک غذای خوشمزه می‌توانید به وبسایت https://www.atawich.com مراجعه کنید.

(چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲) ۱۱:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها