چهارشنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۷:۵۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۷۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش میگو استان سیستان و بلوچستان

تولید میگو در سیستان سه تن کمتر استاندارد کشوری است

تولید میگو در استان سیستان و بلوچستان از متوسط تولید استاندارد در کشور سه تن کمتر است

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش میگو استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایانا با بیان این مطلب گفت: متوسط تولید در مزارع پرورش میگو 5/2 تا سه تن در هکتار  است که تقریبا نصف متوسط تولید استاندارد کشور یعنی شش تن در هکتار است.

کیوان رهبران تصریح کرد: پرورش‌دهندگان با اطلاع کافی از دانش پرورش میگو تنها به دلیل کمبود نقدینگی و مجهز نبودن مزارع تولید به تکنولوژیهای نوین و همچنین بروز بیماری لکه سفید در سایتهای پرورش توانایی تولید بیش از سه تن را ندارند.

وی گفت: حمایتهای مسئولان استان در زمینه بیمه مزارع آلوده به بیماری لکه‌سفید کمک شایانی به پرورش‌دهندگان خواهد کرد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش میگو استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اینکه وجود بیماری در این گونه فعالیتهای تولیدی اجتناب­ناپذیر است، قطعا سودآوری تولید میگو موجب می‌شود که به‌رغم مشکلات و حوادث غیرمترقبه، پرورش این گونه در این منطقه تداوم داشته باشد.

رهبران با اشاره به کارمزد 12 درصدی بانکها گفت: این میزان کارمزد دلیلی برای افزایش تولید و توانایی پرداخت وامهای دریافتی است.

وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز یک مزرعه پرورش میگو 80 تا 90 میلیون تومان مورد نیاز است تا بر اساس استانداردهای نوین آماده شود.

رهبران افزود: در سال زراعی آینده انتظار می‌رود در صورت تکمیل ساخت پست‌برقهای مزارع و بهره‌مندی بیشتر مزارع از نعمت برق سراسری و نیز استفاده مزارع از سیستم هوادهی و تکنولوژی روز پرورش میگو، شاهد کاهش هزینه‌ها، افزایش سطح زیرکشت و در نتیجه تولید میگوی استان باشیم./

(چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸) ۱۷:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها