شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۱۷۷۶۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

توسعه مکانیزاسیون راهی برای تحقق خودکفایی گندم

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: تامین نهاده‌ها و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در کنار شرایط اقلیمی مساعد در تحقق خودکفایی گندم تاثیر بسزایی دارد.

آقای علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار در سطح ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار کشت گندم دیم و ۶۸۲ هزار هکتار کشت گندم آبی صورت گرفته است.
او با بیان اینکه کشت گندم در تمامی استان ها در حال انجام است، افزود: از ابتدای سال زراعی حدود ۶۰ درصد کشت گندم انجام شده است و همواره تا پایان دی ادامه دارد.
ایمانی با اشاره به وضعیت سبزینگی مزارع گندم گفت: طبق آمار ۳۰۴ هزار و ۶۵۰ هکتار از کشت گندم آبی و ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار کشت گندم دیم سبز شده است. سالانه ۳۰ درصد بذر گندم توسط وزارت جهاد کشاورزی و مابقی کشاورزان تامین می شود.
او با اشاره به راهکار خودکفایی گندم در سال زراعی آینده گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و پیش بینی استمرار شرایط مساعد بارش از لحاظ میزان بارش و پراکنش در کنار مسائل فنی و نهاده های کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون و آموزش بهره برداران به منظور استفاده از کودهای سرک در مراحل داشت و چگونگی مبارزه با علف های هرز پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد‌.

(شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲) ۰۷:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها