جمعه / ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۳:۱۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۱۷۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی:

وضعیت بازار صیفی‌جات تا دو هفته‌ آینده مطلوب می‌شود

از مسوولان بازرگانی و مجمع امور صنفی می‌خواهیم تا از طریق اتحادیه‌ها بر حرکت برخی دلالان میوه که از ساعت 12شب برای جا به جایی بار کمیاب در برخی میادین اقدام می‌کند،‌ نظارت دقیق داشته باشند

حسین مهاجران رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی به خبرنگار ایسنا گفت: بازار صیفی‌جات تا دو هفته‌ آینده در وضعیت مطلوب‌تری قرار می‌گیرد و با آمدن هندوانه سبزوار قیمت که از کیلویی 800 تومان به پایه 450 تومان رسیده و پایین‌تر می‌آید.

وی ادامه داد: قیمت طالبی در بازار بالاست، ولی با آمدن طالبی مغان و مناطق اطراف اصفهان، ورامین و گرمسار در 10 روز آینده قیمت طالبی نیز کاهش خواهد یافت.

مهاجران از طالبی ساوه به عنوان بهترین و ارزان‌ترین طالبی در سطح کشور یاد کرد و افزود: در تیرماه محموله‌های بار طالبی از ساوه و ورامین خواهد آمد.

رییس اتحادیه‌ فروشندگان میوه و سبزی تهران در عین حال عرضه موز به قیمت واقعی در بازار را خواستار شد و گفت: متاسفانه قیمت موز هر روز به یک قیمتی عرضه می‌شود و ما انتظارمان این است که موز به قیمت واقعی‌اش که750 تومان است برسد و در بازار عرضه شود.

وی در ادامه درباره‌ بارندگی‌های سال جاری که تا پایان شهریور ماه پیش‌بینی شده است و اثرات آن بر صیفی‌جات گفت: بارندگی‌ها رحمت است ولی برای صیفی جات بلاست چرا که اگر پس از بارندگی‌ها هوا خنک شود صیفی جات شته می‌زند و اگر هوا گرم شود بوته می‌خوابد بنابراین در هر دو حالت برای صیفی‌جات خوب نیست.

مهاجران خانواده صیفی‌جات را شامل نخود فرنگی، فلفل سبز، خربزه، هندوانه،‌ طالبی، بادمجان، خیار و کدو دانست که بارندگی‌ها را برای آن مناسب ندانست.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: در بحث سرمازدگی‌ها و گرمازدگی‌ها با دو مساله رو به رو هستیم؛ یکی گرانی بار که نمی‌توان کاری کرد چون کمبود است و گران می‌شود و دوم گران فروشی که انتظار داریم مسوولان جلوی گران فروشی را بگیرند.

وی متذکر شد: با وجود آنکه برای فعالیت در میادین میوه و ‌تره‌بار ساعات کار تعیین کرده‌اند ولی متاسفانه برخی دلالان از 12 شب می‌آیند و بار کمیاب را جا به جا می‌کنند.

مهاجران گفت: این افراد زمانی که بازار داغ است بار را کیلویی 300 تومان می‌گیرند که درخواست ما از مسوولان بازرگانی و مجامع امور صنفی این است که از طریق اتحادیه‌ها نظارت دقیقی داشته باشند.

رییس اتحادیه‌ فروشندگان میوه و ‌تره‌بار تهران در پایان با اشاره به واردات میوه در سال جاری که به سود عده‌ای منجر شد اظهار کرد: امسال عده‌ای از فروشندگان از واردات میوه سود جستند سیب کیلویی 1200 تومان را سه هزار تومان، انگور کیلویی 2500 تومان را هشت هزار تومان و گلابی 850 تومان را 2500 تومان فروختند و میلیارد‌ها میلیارد به قیمت‌ها اضافه کردند. ولی واحدهای ما با 40 کیلو خرید به تعزیرات می‌روند در حالی که انتظار این است که کسی به تعزیرات برود که در مصرف مردم تاثیر داشته باشد.

(جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸) ۱۳:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها