جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۷۲۵۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ضرورت پای کارآمدن وزارتخانه‌ها در خودکفایی محصولات اساسی

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت کنونی کشور در بخش کشاورزی، امکان رسیدن به خودکفایی محصولات اساسی با همکاری سایر وزارتخانه‌ها وجود دارد.

آقای قاسم پیشه ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت کشور در بخش کشاورزی، امکان رسیدن به خودکفایی در محصولات استراتژیک نظیر گندم، برنج، جو، ذرت، دانه های روغنی و چغندر قند وجود دارد.
او با بیان اینکه رسیدن به خودکفایی موضوع فراقوه ای است،افزود: وزارتخانه ها و سایرنهادها باید پای کار بیایند به طوریکه وزارت نیرو برای تامین آب و برق، وزارت نفت برای تامین سوخت، وزارت راه و استانداران باید پای کار بیایند.
پیشه ور ادامه داد: بانک ها به منظور تامین سرمایه در گردش با حداقل سود متعارف باید پای کار بیایند.
رئیس اتاق اصناف کشاورزی با تاکید بر تامین و نوسازی ادوات کشاورزی گفت: قیمت گذاری خرید تضمینی محصولات در بخش کشاورزی باید متناسب با هزینه های تولید و احتساب سود منطقی تولید باشد تا پایداری کشت محقق شود.
او با بیان اینکه ۴.۵ میلیون بهره بردار در عرصه تولید مشغول فعالیت هستند، گفت: استفاده از ظرفیت های قانونی نظیر تشکل ها و اتاق اصناف در کنار حاکمیت باید پای کار بیاید تا به کمک بهره برداران کشاورزی پایداری کشت و امنیت غذایی بویژه برای محصولات استراتژیک در بخش کشاورزی محقق شود.

(جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲) ۱۱:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها