پنج شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۱۱۶۵۱۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
سید احمد رضا علایی طباطبایی

امکان افزایش صادرات صنعت شیرینی و شکلات تا 2 میلیارد دلار در سال

سید احمدرضا علائی طباطبائی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی در پیامی به مناسب برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات ایران اعلام کرد: صنعت شیرینی و شکلات در میان صنایع غذایی یک صنعت فعال و پویاست و ظرفیت های مطلوبی هم در ارتباط با تولید و تجارت در دنیا دارد.

این صنعت نسبت به دیگر مواد غذایی به رغم اینکه به عنوان یک کالای لوکس شناخته می شود، به لحاظ مقدار تولید و مصرف دارای ارجحیت هایی است. رشد تقاضای بازار جهانی این محصول غذایی، سبب گردیده کشورهای زیادی در تولید و تجارت این فرآورده نقش آفرینی کنند.

 

شرکت های بزرگی در مقیاس جهانی در این صنعت حضور دارند توسعه روند تجارت جهانی و توانمندی کشورهای پیشرفته، پیچیدگی خاصی در این صنعت ایجاد نموده بطوریکه هیچکدام از تولید کنندگان مواد اولیه این صنعت در فهرست بازیگران اصلی صنعت شیرینی و شکلات در جهان قرار ندارند و این موضوع نشان می دهد کشورهای موفق در تولید و تجارت این محصول توجه ویژه ای به افزایش کیفیت بسته بندی بازاریابی و ارتقای نام تجاری داشته اند.

 

رشد قابل ملاحظه صنعت شیرینی و شکلات در سالهای اخیر در کشورمان این صنعت را به یکی از بخش های موفق اقتصاد تبدیل کرده است. صنعت شیرینی و شکلات نه تنها توانسته در بازار داخلی سهم زیادی کسب کند بلکه موفق شده است محصولات قابل رقابت با انواع خارجی را تولید و صادر نماید. شایان ذکر است با وجود ظرفیت های زیاد، سهم کشورمان در بازار جهانی این صنعت همچنان بسیار اندک است.
 
با این حال به نظر می رسد همچنان فرصت هایی به منظور گسترش بازارهای بین المللی و صادرات در کشورمان وجود دارد که می تواند به افزایش سطح تولید، بهبود وضعیت اشتغال، ورود ارز و توسعه صادرات غیرنفتی کمک شایانی نماید.
 
کارشناسان این صنعت اذعان دارند در صورت برنامه ریزی مناسب و حمایت های دولت، حجم صادرات کشورمان در این بخش می تواند تا ۲ میلیارد دلار در سال افزایش یابد.

 

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی محصولات مواد اولیه و ماشین آلات شیرینی و شکلات فرصت مناسبی را جهت معرفی کالاها و محصولات جدید، شناسایی نیاز مشتریان و فعالان این عرصه، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری، تعامل تولید کنندگان و بازرگانان بمنظور انعقاد قراردادهای تجاری فراهم می نماید.
 
اینجانب از تلاش هایی که از سوی جمع کثیری از سازمانها، انجمن ها و تشکل های فعال جهت برپایی این رویداد مهم بین المللی و بهبود کیفیت آن صورت گرفته صمیمانه قدردانی می نمایم و امیدوارم تولید کنندگان و صادر کنندگان بتوانند با همکاری یکدیگر به شکوفایی اقتصادی در این صنعت نائل گردند.
(پنج شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲) ۱۰:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها