جمعه / ۳۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۵۹۳۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

۱۰۰ درصد واکسن دام داخلی است

سرپرست سازمان دامپزشکی گفت: اکنون تمام واکسن‌ها در حوزه دام و ۷۰ درصد در حوزه طیور را تولید می‌کند.

وحید صالحی گفت: دانش فنی صنعت تولید واکسن‌های دامی از سوی موسسات دولتی و بخش خصوصی به کشور‌های آفریقایی صادر خواهد شد.
 
او افزود: برگزاری دوره ۵۰ روزه آموزش تولید واکسن‌های دامی برای کارشناسان کشور مالی، نخستین گام در راستای توسعه روابط تجاری در حوزه دامپزشکی با کشور‌های آفریقایی است و پس از اجرای دیگر دوره‌های آموزشی، برنامه انتقال دانش فنی و سپس ایجاد صنعت تولید واکسن‌های دامی توسط دانشمندان‌مان را در این کشور‌ها داریم.
 
سرپرست سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: کشور‌های آفریقایی با توجه به جمعیت زیاد دامی و نیاز به توسعه دانش و علم دامپزشکی برای کنترل و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، نیاز به واکسن و همچنین دانش تولید واکسن دارند.
 
صالحی با بیان اینکه ایران فرصت‌های همکاری تجاری و دامپزشکی را در کشور‌های آفریقایی شناسایی می‌کند، گفت: ما در حال شناسایی فرصت‌ها در چند کشور دیگر آفریقایی در حوزه دامپزشکی از جمله اوگاندا، کنیا و زیمبابوه هستیم و امیدواریم به توافق برسیم.
 
او ادامه داد: ایران با برخورداری از ظرفیت‌های بالا در بخش تولید واکسن و دارو‌های دام و طیور، توانایی صادرات محصولات در این گروه کالایی دامپزشکی را به سایر کشور‌ها دارد.
 
سرپرست سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر ایران تقریبا تمام واکسن‌ها در حوزه دام و ۷۰ درصد در حوزه طیور را تولید می‌کند.
 
او پیش‌بینی کرد: با توجه به گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان در آینده از واردات برخی واکسن‌های دام و طیور به کشور بی‌نیاز می‌شویم.
 
(جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲) ۱۷:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها