شنبه / ۹ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۲:۱۲
سرویس : خواندنی های
کد خبر : ۱۱۵۷۲
گزارشگر : ۱۰۱۸
سرویس خواندنی های

استفاده از آب هندوانه برای تولید اتانول

قندهای ساده آب هندوانه می توانند به اتانول تبدیل شوند.

به گزارش ایانا و به نقل از ساینس دیلی، مرکز تحقیقات کشاورزی اوکلاهما اعلام کرد که قندهای ساده آب هندوانه می­توانند به اتانول تبدیل شوند.

در سال 2007، زارعان آمریکا بیش از 4 میلیارد پوند هندوانه برای مصارف تازه خوری و غیره تولید کردند. حدود 800 میلیون پوند یا 20 درصد کل تولید به دلیل ظاهر نامناسب در مزارع رها شدند.

بنا به اظهارات محققان، طعم شیرین، آب گوارا و اندرون گوشتی آن سبب شده تا بهترین خوراکی تابستانه باشد. اما این هندوانه های روی زمین مانده را به جای زیر خاک کردن با شخم می­توان برای تهیه اتانول استفاده نمود. معمولاً این نوع سوخت زیستی را از ذرت، سورگم یا نیشکر که جایگزین گازوئیل می­گردد، به دست می­آورند.

محققان در آزمایشگاه مرکز تحقیقات کشاورزی آمریکا موفق به استخراج لیکوپن و سیترولین از هندوانه شدند. هر دو ماده مذکور از ترکیبات مغذی و احتمالاً مفید به حال عروق قلب هستند.

آنها نشان دادند که اتانول را می­توان با تخمیر گلوکز، فروکتوز و ساکارزی که از به جریان در آوردن سریع ضایعات به دست می­آیند، تهیه نمود. توفیق این برنامه ضمن کاهش ضایعات، بازار تازه­ای نیز برای کسب درآمد زارعان ایجاد می­نماید.

یک هندوانه 20 پوندی (یک کیلویی) دارای 4/1 پوند قند است که 7/0 پوند اتانول از آن قابل استحصال است.

محققان برای استخراج تمام قند موجود به روش­های شیمیایی و آنزیمی متوسل شدند تا بهترین گزینه را بيابند. آنها حتی در پی آزمودن چاودار، سورگم و دیگر محصولات زراعی هستند که می­توان آنها را در تناوب زراعی با هندوانه کشت نمود و به کارخانه­های فرآوری اتانول تحویل داد.

(شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۸) ۱۲:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها