شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۱۱۵۴۳۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس فرآورده های لبنی
علی رضائی رئیس هیئت مدیره صنایع غذایی ستاره بین الملل کاسپین

دوماس برای تولید 300 نوع محصول لبنی برنامه ریزی کرده است

هولدینگ صنایع غذایی و دانش بنیان ستاره بین الملل کاسپین تحت برند محصولات لبنی دوماس در حوزه تولید انواع محصولات لبنی فعالیت می کند. این شرکت با دستگاه های خط تولید بروز و کارخانه بصورت فول اتوماسیون برنامه تولید 300نوع محصول را در دستور کار دارد و در طی یکسال اخیر 80 قلم محصول را تولید کرده است.

رئیــس هیئــت مدیــره هولدینــگ صنایــع غذایی و دانش بنیان ســتاره بین الملل کاسپین با اشاره به فعالیت های این شــرکت اظهار داشــت: مجموعه ما در ســال گذشــته در حــوزه تولید انــواع محصــولات لبنی (ســبد کامل محصولات) افتتاح شــده اســت.
 
این مجموعه در فضایــی حدود 6000 متر مربــع اولیــن کارخانه طبقاتــی بطور خاص طراحی و ساخته شده و ظرفیت دریافــت 600 تن شــیر خــام در روز برای فاز یک دارا اســت و زیرســاخت های فــاز 2 در حــدود 1200 دریافت شــیر خام طراحی و پیش بینی شــده است . کلیه دســتگاه های خط تولید از بروزترین شرکت های اروپایی تامین شده و کارخانه بصورت فول اتوماسیون  است.

 

وی با تاکید بــر اهمیت اجرای طرح های توســعه ای عنوان کرد: در زمینه صنایــع غذایــی ، توســعه کارخانه و همچنین فــروش محصول بــه دلایل زیادی ، انتها و پایانــی وجود ندارد. به همیــن خاطر رمز بقا همه شــرکت ها در تغییر و توسعه و به روز شدن است.
در مجموعه ما هم از نظــر تنوع تولید و ثبــات و ارتقا کیفیــت محصولات و همچنین تامیــن و تولید مواد بســته بندی مورد نیــاز محصولات در اولویت طرح های توســعه اســت و همچنین با توجه بــه برنامه ریــزی و زمانبندی مشخص اقدامات لازم را انجام داده ایم.
 
رضائی شــرط بقا و توســعه کارخانه های بزرگ را افزایش صادرات دانســت و افزود: بــه دلیل اینکــه مجموعه ما کمتر از یکســال اســت که بــه بهره برداری رسیده اســت تقریبا در همه لاین های فروش با توجه به زیرساخت هایی که آماده اســت ورود کرده است که با توجه بــه رقابتی بودن محصول و فروش در زمینه صادرات با کشورهای همســایه مذاکرات انجام و بعضا نهایی شده و امید داریم انشاالله زودتر اجرایی شــوند. ولی در هر حال از اولویت های اصلی مــا با توجه به اینکــه حدود 70 درصد ظرفیــت کارخانه تولیــد انواع پنیر اســت و با توجه به تکمیل شدن مجموعه، توســعه بازارهــای صادراتی  است.

 

وی با اشاره به مشــکلات واحدهای تولیدی در این صنعت اظهار داشــت: متاســفانه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و افزایش هزینــه های مواد اولیه و بسته بندی و در نهایت افزایش قیمت محصول و کمتر شدن توان مردم جهت خرید که باعث کوچکتر شــدن سفره مردم می شــود و در نهایت با مصرف کمتر باعث کوچک شــدن بازار فروش نیز می شود که قسمت ناراحت کننده این است که ســلامت جامعه مخصوصا در دراز مدت آســیب پذیر می شود و عواقب بســیار خطرناکی برای جامعه خواهد داشــت که امیدواریم مسولین محترم در این زمینــه اقدامات لازم ر ا نجام دهند .

 

رضائــی در پایــان گفــت: مجموعه دومــاس با توجــه به ظرفیت بســیار بالایی کــه در تولیــد دارد و همچنین سبد کامل محصولات لبنی مخصوصا در حــوزه تولید پنیر که تــا 300 نوع محصول در برنامه تولید اســت در این یکســال طی شــده، تولیــد مجموعه بــه حــدود 80 قلم محصول رســیده اســت یعنی تقریبا در هر هفته ما یک محصول جدید تولید می کنیم .
 انشا الله ما همزمان با نمایشگاه از پنیر پرورس 80 گرم در طعم های مختلف رونمایی خواهیم کــرد و با امید خدا مســیر را ادامــه خواهیــم داد . در پایــان برای همه مردم دنیا ، مردم کشــور عزیزمان و شــرکت های تولیــدی زحمتکش در همــه حوزه هــا آرزوی بهتریــن ها را دارم. 
(شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲) ۱۲:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها