شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۵
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۱۱۵۴۳۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کسب و کار، برندینگ
حسین پور قادری، مدیرعامل شرکت بهار تجارت متمایز

محصولات »شرکت بهار تجارت متمایز« توان رقابت با محصولات خارجی را دارد

مهمترین ویژگی محصولات شرکت بهار تجارت متمایز، کیفیت بالای آنها است. مخصوصا در بخش تولید رب، کیفیت و توان رقابتی بالایی داریم؛ به حدی که در کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس مانند قطر، عراق، امارات و... نیز محصول رب گوجه شرکت ما، به خوبی در بازار جا افتاده و مشتریان خودش را پیدا کرده است.

حســین پور قادری، مدیرعامل شــرکت بهار تجارت متمایز در گفت وگو با نشــریه اقتصاد و نمایشگاه، گفت: من حدود سی ســال اســت که در زمینه واردات برنج خارجی فعالیت می کنم و در حدود پنج ســال است که فعالیت هایم را تحت نام شرکت مواد غذایی بهار تجارت متمایز گســترش داده ام. هرچند هنوز هم تمرکز اصلی ما بر روی واردات و صادرات برنج، خشکبار و تولید انواع کنسروهاست.

 

وی با اشــاره به راه اندازی بخش تولید شــرکت بهارً  تجارت متمایز، عنوان کرد: اخیرا فعالیت در بخش تولید را نیز آغاز کرده ایم و مجموعه ای از مواد غذایی کنسروی ماننــد رب، لوبیا و غیره را تولید و صــادر می کنیم. باید ذکر کنم که با توجه به برنامه های توسعه ای شرکت، در حال حاضر هنوز کارخانه خود را نداریم و از خطوط آزاد کارخانه های دیگر برای تولید و بسته بندی محصولاتمان استفاده میکنیم.

 

پور قــادری، در خصوص مزیت رقابتی محصولات این شرکت صنایع غذایی، افزود: مهمترین ویژگی محصولات ما، کیفیت بالای آنها است. به ویژه در بخش تولید رب، ما دارای کیفیت و توان رقابتی بالایی هستیم؛ به حدی که محصول رب گوجه فرنگی شــرکت ما در کشورهای همسایه و منطقه خلیج فارس مانند قطر، عراق، امارات و غیره با موفقیت در بازار عرضه شــده و مشتریان خود را پیدا کرده اســت. بخش دیگری که در حال راه اندازی آن هستیم، بسته بندی پســته و صادرات آن به ویژه به عربستان و چین است.

 

وی با اشاره به چشــم انداز آیندة تجاری شرکت بهار تجارت متمایز گفت: بیشترین تمرکز ما برای گسترش فعالیت شرکت، با توجه به تجربة خوبی که در این زمینه داریم و همچنین مشتریانی که در خارج از کشور داریم و خواهان محصولات ما هســتند، بر روی بســته بندی محصولات جدیــدی چون خشــکبار اســت. در حال حاضر نیز در حال راه اندازی خط بســته بندی خشکبار علی خصوص پسته هستیم و یک کارخانه در رفسنجان بابت همین کار نیز احداث نموده ایــم. که این کارخانه، پیشرفته ترین و اســتانداردترین کارخانة بسته بندی در ایران است و تمامی الزامات استانداردهای اروپا را نیز دارد.

 

مدیرعامل بهار تجارت متمایز، با برشمردن مشکلاتی که فعالان صنعت غذایی را درگیر نموده، اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما، مربوط به اخذ ارز مورد نیاز برای واردات برنج خارجی است. بارهایی که وارد می شوند، باید حدود سه تا چهار ماه در انبار نگهداری شوند تا ارز مورد نیاز تخصیص یابد و سپس نیز باید سه تا چهار ماه دیگر صبر کنیم تا ارز تأمین شــود. به همین دلیل، در فرآیند واردات با مشکلات عدیدهای روبرو هستیم و هیچ سازمان مشــخصی مســئولیت این امر را به عهده نمی گیرد. در گذشته، وزارت صنعت و معدن مسئولیت این موضوع را برعهده داشت؛ اما در حال حاضر، وزارت جهاد کشاورزی مســئول این امر است و به نظر می رســد که در آینده، وزارت بازرگانی برای این مسئله تأسیس و مسئولیت آن را برعهده خواهد گرفت. این سردرگمی بین دستگاههای دولتی، مشکلاتی را برای واردکننده و مصرفک ننده نهایی ایجاد می کند.
پور قادری در انتها با اشاره به اولین حضور شرکت بهار تجارت متمایز در نمایشگاه ایران آگروفود، افزود: امسال برای اولین بار شرکت در این نمایشگاه را تجربه می کنیم. در ســالهای گذشــته، به عنوان بازدیدکننده در این نمایشگاه حاضر بودیم و اکنون امیدواریم که بتوانیم برای برقراری تعاملات بیشتر با سایر همکاران، از این فرصت بهره برداری کنیم
(شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲) ۰۹:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها