دوشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۴:۰۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۳۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کارشناس جهاد کشاورزی آستارا خبر داد

راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد تولید قارچ خوراکی شمال کشور در آستارا

کارشناس مسئول زراعت و باغبانی اداره جهاد کشاورزی آستارا، از راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد تولید و پرورش قارچ خوراکی (دکمه‌ای) شمال کشور در این شهرستان خبر داد.

غلامرضا درخشان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در آستارا افزود: واحد تولید و پرورش قارچ خوراکی (دکمه‌ای) با همکاری بخش خصوصی در روستای گیلده شهرستان آستارا در مساحتی به وسعت 5 هزار و 904 متر مربع و زیربنای 2 هزار متر مربع با ظرفیت تولید سالانه 215 تن احداث می‌شود.
وی ادامه داد: این پروژه اشتغالزا در صورت همکاری مسئولان، ظرفیت تولید سالانه 700 تن قارچ خوراکی(دکمه‌ای) را دارد.
درخشان اظهار داشت: تاکنون عملیات ساخت سالن‌های راهبردی، تهیه کمپوست، پرورش قارچ، گرم‌خانه، موتورخانه، سردخانه، ساختمان اداری، سرویس بهداشتی، نصب ترانس برق 80 کیلووات برای محوطه تولید به همراه خرید دستگاه‌های دیگ بخار سه تنی پایانه یافته و در یک ماه آینده با حضور مسئولان شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.
کارشناس مسئول زراعت و باغبانی اداره جهاد کشاورزی آستارا خاطرنشان کرد: برای ضمانت بهتر این واحد تولیدی دو دستگاه چیلر، نوار نقاله، هواساز، ژنراتور، تجهیزات سردخانه، بخارساز مه‌پاش و فن‌استریل خریداری و نصب شده است.
وی گفت: کل هزینه شخصی انجام شده برای ساخت این واحد تولیدی به همراه استفاده از تسهیلات بانکی توسط بخش خصوصی، در حدود 800 میلیون تومان بوده که با همکاری اداره جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی شعبه آستارا صورت گرفته است.

(دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸) ۱۴:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها