چهارشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۲:۰۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۱۱۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

پایانه موقت مسافربری و میدان میوه و تره‌بار بانه افتتاح شد

پایانه موقت مسافربری و میدان میوه و تره‌بار شهر بانه صبح امروز در مراسمی به بهره‌برداری رسید

شهردار بانه در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این اقدام به منظور دسترسی آسان مسافران به وسایط نقلیه و ساماندهی رانندگان ترمینال مسافربری شهر بانه است.
نژاد جهانی با بیان اینکه پایانه مسافربری و میدان میوه و تره‌بار در زمینی به مساحت 28 هزار مترمربع ساخته شده است، افزود: پیشرفت فیزیکی احداث میدان میوه و تره‌بار 90 درصد و پایانه مسافربری نیز 15 درصد است.
وی از آغاز عملیات اجرایی ساختمان پایانه مسافربری بانه در اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: زمین این دو مجموعه در سال 1380 به قیمت 600 میلیون ریال خریداری شده که در حال حاضر قیمت این زمین به 80 میلیارد ریال افزایش یافته است.
جهانی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلاتی که از گذشته‌های دور در شهر بانه وجود داشت، اشغال پیاده‌روها و سد معابر عمومی و ترمینال‌های مسافربری و خودروهای بین شهری بود که در نقاط پرتردد و شلوغ شهر بانه و فعالیت خرده‌فروشان و عمده‌فروشان میوه و تره‌بار در محدوده نامناسب وجود داشت.
وی افزود: فعالیت عمده فروشان میوه و تره‌بار از طرفی موجب آشفتگی و بی‌نظمی در خیابان‌های اصلی شهر، چهره و سیمای شهر بانه می‌شد و از طرفی دیگر نیز مشکلات ترافیکی و بار ترافیکی سنگین، بهداشتی و روانی بسیاری را برای شهروندان و مسافران به وجود می‌آورد، که شهرداری در اقدامی ارزنده ضمن جمع‌آوری دست‌فروشان از سطح معابر عمومی در بانه محل جداگانه‌ای را به عنوان پایانه موقت مسافربری و میدان میوه و تره‌بار اختصاص داده است.
جهانی گفت: ایجاد و راه‌اندازی این پایانه و اقدام اساسی شهرداری، بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در این شهر از جمله پراکندگی تعاونی‌های مسافربری در گوشه و کنار این شهر، راه‌بندان آنها در سطح میدان‌های اصلی شهر و وجود مشکلات بهداشتی و آلودگی صوتی را در سیمای ناموزون بانه برطرف کرده است.
وی یادآور شد: هر چند که اقدام اساسی شهرداری بانه در راستای خدمات شهری و کاستن مشکلات موجود انجام شده اما به دلیل نوپا و موقتی بودن پایانه مسافربری و میدان میوه و تره‌بار، هنوز کمبودهایی در زمینه خدمات عمومی در این محل احساس می‌شود که امیدوراریم در این راستا با اختصاص اعتبارات و کمک‌های ‌مالی کمبودهای این پایانه مسافربری را برطرف کنیم.
جهانی تصریح کرد: ایجاد پایانه مسافربری و میدان میوه و تره بار در شهر مرزی بانه به عنوان شهر توریستی استان کردستان، امری ضروری و لازم است که شهرداری بانه برای تسهیل در تردد شهروندان و مسافران در سطح شهر اقدام به این کار کرده است.

(چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸) ۱۲:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها