چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۰
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۱۱۱۱۶۶
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

چه کالاهایی قاچاق گمرکی هستند؟

اگر شما هم بنا به ماهیت شغلتان در ترخیص کالا از گمرک فعالیت دارید باما همراه باشید ما در این مطلب می خواهیم به مورد مهمی از تجارت واردات کالا با عنوان چه کالا هایی قاچاق گمرکی هستند؟

اگر شما هم بنا به ماهیت شغلتان در ترخیص کالا از گمرک فعالیت دارید باما همراه باشید ما در این مطلب می خواهیم به مورد مهمی از تجارت واردات کالا با عنوان چه کالا هایی قاچاق گمرکی هستند؟ اشاره کنیم که اگر شما هم در کار تجارت و واردات کالا هستید و یا علاقه مند به این موضوع می باشید، بخوبی از این مسئله اطلاع داشته باشید که در دنیای تجارت می توانید چه کالاهایی را از کشور دیگری به کشور خود وارد کنید.
بازرگانان و تجار عزیز برای واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک لازم است از قوانین و تبصره ها در خصوص کار تجارت کالا، اطلاعات کافی را داشته باشند تا مشکلی ایجاد نشود.
 
کالا های قاچاق گمرکی چه کالاهایی هستند؟
کالاهایی که به صورت غیرقانونی وارد کشور می شوند و از سد قانونی گذر نمی کنند را کالاهای قاچاق می گویند.
باید کالاهای وارد شده از مراحل گمرگی گذر کنند و مدارک مورد نیاز هم ارائه گردد، تا به عنوان کالای قاچاق شناخته نشود. در غیر اینصورت کالا قاچاق شناخته می شود و متضمن خسارت و جریمه خواهید شد.
 
قوانینی که برای واردات کالا تعیین شده است می تواند بر اساس تبصره هایی دستخوش تغییر هم بشود.
 
به طور مثال می توان به این مورد اشاره داشت که کالایی توسط بازرگان وارد کشور می شود؛ اما از آن کالا منع شده و بخشی از آن حذف شده است. این کالا بر اساس تبصره ای از قانون و ضوابط گمرکی می تواند کالای قاچاق شناخته شود و واردات آن ممنوع خواهد بود.
 
به طور کلی در تعریف اینکه، چه کالا هایی قاچاق گمرکی هستند؟ باید گفت: هر کالایی که در مدارک ارائه شده به گمرک نامی از آن وجود نداشته باشد و ورود آن به کل در کشور ممنوع باشد، قاچاق است.
 
بازرگانان و تجار عزیز برای واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک لازم است از قوانین و تبصره ها در خصوص کار تجارت کالا، اطلاعات کافی را داشته باشند تا مشکلی ایجاد نشود.
 
کالای قاچاق و قاچاق گمرکی
• کالاهایی که از راه های غیرقانون و بدون انجام کارهای گمرکی به محدوده گمرک وارد یا از آن خارج شوند.
• درباره کالاهای ورود موقت برای ترانزیت خارجی، خارج نشدن وسیله نقلیه و حمل و نقل در زمان مشخص شده از محدوده گمرک، قاچاق به حساب می آید.
• کالاهای ترانزیت خارجی که تغییر کند و با تعویضی در آن صورت گیرد،( قسمتی از آن حذف و برداشته شود) قاچاق است.
• وجود کالایی در محموله که مغایر با اظهارات و مدارک ارائه شده باشد.
• کالایی که ورود و خروج آن از کشور ممنوع باشد هم قاچاق محسوب می شود.
• کالاهایی که با مدارک و اسناد جعلی به گمرک اظهار شده باشد.
• کالاهایی که در مجموعه صادرات ممنوعه و مشروطه قرار دارد را با کالایی با ارزش کم تر جایگزین شده باشد و بر اساس پروانه صادراتی صادر نشده است.
(چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱) ۲۱:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها