شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۱:۵۲
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۱۱۱۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
مدیرکل شیلات آذربایجان غربی

کارخانه تولید تن ‌ماهی آذربایجان غربی آماده بهره‌برداری است

مدیرکل شیلات آذربایجان غربی گفت: نخستین کارخانه تولید تن‌ماهی آذربایجان غربی در ارومیه آماده بهره‌برداری است

آیت‌الله فخری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ارومیه‌ اظهار داشت: نخستین کارخانه تولی تن ‌ماهی آذربایجان غربی به محض اخذ مجوزهای زیست محیطی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اضافه کرد: نخستین کارخانه تولید تن ‌ماهی استان به خاطر عدم اخذ مجوزهای زیست محیطی به طور رسمی امکان بهره‌برداری رسمی از آن وجود ندارد که امیدواریم با اخذ این مجوزها کارخانه مذکور به زودی در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.
فخری با اشاره به اینکه این کارخانه یکی از صنایع مهم و عظیم وابسته به شیلات در استان است تصریح کرد: در صنایع کنسروسازی از نوع خاص ماهیان به نام ماهیان ماهی تن، هوور، زرده استفاده می‌شود که این ماهیان فقط در دریای خزر یافت می‌شوند و از تولیدات استان در این راستا هیچگونه استفاده‌ای نخواهد شد.
مدیرکل شیلات آذربایجان غربی افزود: کارخانه تولید تن‌ماهی استان با ظرفیت 100 هزار قوطی کنسرو در روز و 6 هزار تن در سال توانایی اشتغالزایی برای 60 نفر را دارد.
فخری ادامه داد: این کارخانه با هزینه 50 هزار میلیون ریال شامل 24 هزار و 400 میلیون ریال تسهیلات و 25 هزار و 600 میلیون ریال آورده شخصی احداث شده است.
وی بر ارتقای بهره‌وری بخش شیلات، افزایش تولید، فرهنگ مصرف سرانه ماهی و همچنین اهتمام به مطالعات، سیاست‌های اجرایی مدیریت امور آبزیان در استان، راه‌اندازی مجتمع‌ها، مراکز و مزارع تکثیر و پرورش آبزیان، راه‌اندازی صنایع شیلاتی مرتبط و حمایت از بخش خصوصی، حمایت از صادرات آبزیان (ماهی، شاه میگو و آرتمیا)، اجرای پروژه‌های مختلف تبلیغی، ترویجی، آموزشی و پژوهشی، افزایش مصرف سرانه آبزیان و معرفی گونه‌های جدید پرورشی متناسب با شرایط منطقه و حمایت از ایجاد تشکل‌ها و تعاونی‌ها در راستای حذف تصدی‌گری‌ها از سایر اهداف اداره شیلات استان است.
مدیرکل شیلات آذربایجان غربی در پایان گفت: براساس اعلام سازمان شیلات ایران در پایان سال گذشته این استان از لحاظ تولید و پرورش ماهی در سطح کشور رتبه چهارم و در بین استان‌های داخلی مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

(شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸) ۱۱:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها