چهارشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۶:۴۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۱۰۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

کارگاه مکانیزه تولید قارچ خوراکی در اراک به بهره‌برداری رسید

کارگاه تولید مکانیزه و بهداشتی تولید قارچ خوراکی با تولید سالانه 200 تن قارچ دکمه‌ای در روستای خیرآباد اراک افتتاح و به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اراک امروز در مراسم بهره‌برداری از این کارگاه اظهار داشت: این کارگاه با هزار و 500 متر زیربنا دارای هشت سالن است که سالانه 200 تن قارچ دکمه‌ای در بسته‌های 200 و 400 گرمی و 10/1 کیلویی را تولید و آماده ورود به بازار مصرف می‌کند.
علی بابایی افزود: قارچ خوراکی یکی از محصولات غذایی سالم و سرشار از پروتئین است که پس از شیر در ردیف دوم غذایی قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: این محصول دارای خرید زیادی در بازار داخلی و خارجی است و تولیدات این کارگاه در حال حاضر به جز استان‌های کشور به کشور عراق نیز صادر می‌‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اراک ادامه داد: سطح کل زمین این کارگاه 3 هزار متر‌مربع و دوره پرورش آن شش دوره در سال است که سطح زیر کشت در هر دوره دو ماهه 2 هزار متر‌مربع است.
وی بیان داشت: کل سرمایه‌گذاری این بخش 500 میلیون تومان و تسهیلات دریافتی 225 میلیون تومان و سهم سرمایه‌گذاری متقاضی 275 میلیون تومان از محل تسهیلات بنگاه‌های زود‌بازده بوده است.

(چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸) ۱۶:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها