دوشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ / ۰۹:۲۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۰۹۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه

عرضه ماهی گرم فقط در بازار خلیج فارس شاهین شهر مجاز است

دکتر محمد حق شناس گفت: از امروز عرضه ماهی گرم فقط در بازار خلیج فارس شاهین شهر مجاز است و سایر ماهی فروشان سطح شهر فقط مجاز به فروش ماهی منجمد و بسته بندی می باشند

دکتر محمد حق شناس به مناسبت هفدهم فروردین روز دامپزشکی و سلامت گفت: شعار دامپزشکی دام، غذا و انسان سالم است.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به 840 نوع بیماری مشترک انسان و دام گفت: در یازده ماه سال 87 به منظور پیشگیری و مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام نزدیک به 9 هزار رأس دام واکسن شدند.
دکتر حق شناس با اشاره به اینکه متاسفانه طی هفته های گذشته یک مورد جعل مهر دامپزشکی به گوشت های عرضه شده از یک واحد قصابی مشاهده شده است ؛ به شهروندان توصیه کرد: در مصرف گوشت گاو و گوسفند ترجیحاً از گوشت های بسته بندی استفاده کنند .
به گفته وی در حال حاضر بیش از 170 هزار رأس گاو، گوساله و گوسفند و بز در این شهرستان وجود دارد.
حق شناس در خصوص ایجاد کشتارگاه صنعتی شهرستان گفت: علی رغم اینکه متقاضیان متعددی برای احداث کشتارگاه مراجعه نموده اند اما به علت هزینه های سنگین هنوز موفق به احداث کشتارگاه صنعتی در این شهرستان نشده ایم .
وی گفت : دامپزشک و کارشناسان و بازرسان این اداره در 3 گاوداری صنعتی بزرگ شهرستان و محل های عرضه شیر خام از سوی دامداران بطور دائم حضور دارند و طی 2800 مورد بازرسی در سال 87 تنها 300 کیلوگرم گوشت غیر استاندارد کشف، جمع آوری و معدوم شده است.

منبع : خبرگزاری فارس

(دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۸) ۰۹:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها