سه شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ / ۱۰:۰۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۰۶۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رییس هیات مدیره اتحادیه دامداران استان تهران:

واردات ضربه‌های فراوانی به صنعت دامپروری کشور زده است

رییس هیات مدیره اتحادیه دامداران استان تهران با اشاره به اینکه مسوولان وزارت جهاد کشاورزی از ذخیره‌سازی بی‌سابقه گوشت قرمز و سفید در سال جاری خبر داده‌اند، گفت: با این وجود همچنان واردات گوشت قرمز انجام می‌شود و معلوم نیست این همه ناهماهنگی برای چیست؟

دکتر جمشید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به اینکه بطور میانگین هر گوساله نر4 ماهه حدود 450 هزار تومان برای پرواربندها هزینه دارد، اضافه کرد: این در حالی است که اکنون واسطه‌ها این گوساله‌ها را بین 200 تا 290 هزار تومان از دامداران خریداری می‌کنند در حالیکه اگر این گوساله‌ها را روز اولی که به دنیا آمدند، می‌کشتند برای پرواربندها مقرون به صرفه‌تر بود ولی برای حمایت از تولید این کار را ادامه می‌دهند.

وی افزود: در آخرین ملاقات تشکل‌ها با مسوولان وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفته شد که کمیته‌ای تشکیل شود که در رابطه با نحوه‌ی به ثمر رساندن صنعت دامپروری گوشتی کشور بحث کنند و در رابطه با قیمت‌ها و کمک به بخش گوشت کشور تصمیم‌گیری شود که خوشبختانه این کمیته تشکیل و جلسات آن نیز برگزار می شود.

او با اشاره به اینکه در بخش دامپروری، مباحث مربوط به گوشت نیز مورد غفلت واقع شده است، اضافه کرد: متاسفانه واردات ضربه‌های فراوانی به صنعت دامپروری کشور زده است و نمی‌دانیم با چه زبانی صحبت کنیم و بگوییم که واردات شیر خشک و گوشت انجام نشود یا اگر وارداتی هم انجام می‌شود در مرجعی برای این واردت تصمیم‌گیری شود که در آن از تشکل‌ها و از آمار و ارقام آنها نیز مشاوره بخواهند.

وی تصریح کرد: پتانسیل تولید گوشت کشور می‌تواند در یک پروسه دو ساله و در صورت حمایت مسوولان دولتی و بستن دست و پای دلالان به یک امکان بالفعل تبدیل شود که برای صنعت دامپروری حرف‌های زیادی بزند.

(سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷) ۱۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها