چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ / ۰۹:۴۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۱۰۵۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

کارخانه بزرگ کنسرو ماهی در تالش به بهره‌برداری رسید

بزرگ‌ترین کارخانه کنسرو ماهی شرکت صنایع غذایی دلوارخزر تالش با حضور معاون استاندار گیلان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، مدیر صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان  در حاشیه مراسم افتتاح این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: شرکت صنایع غذایی دلوارخزر بزرگ‌ترین شرکت کنسرو ماهی در شهرستان تالش است که در زمینی به مساحت 6 هزار و 730 متر مربع و با زیر بنای یک هزار و 950 متر با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 250 میلیون تومان احداث شده است.
محمدعلی‌ قنبرنژاد افزود: میزان آورده شخصی در این پروژه مبلغ 850 میلیون تومان است و بقیه توسط تسهیلات بانکی تامین شد.
مدیر صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: این شرکت با ظرفیت تولید سالانه یک هزار و 500 تن کنسرو ماهی، ظرفیت تولید 2 هزار و 500 تن فراوری انجماد محصولات گوشتی را دارا است.
وی در خصوص استفاده از نوع ماهی برای کنسرو تصریح کرد: برای تهیه کنسرو ماهی از ماهیان جنوب نظیر هور، گیدر و اسود استفاده می‌شود ضمن‌ اینکه این شرکت برای 15 نفر به صورت ثابت اشتغالزایی کرده است.
قنبرنژاد ویژگی این طرح را ایجاد ارزش افزوده، استفاده از مواد اولیه موجود در منطقه، استفاده از تکنولوژی روز، کاهش ضایعات، ایجاد اشتغال، توان صادرات به داخل و خارج از کشور و افزایش سرانه مصرف‌ ماهی بیان کرد.
وی با اشاره به اینکه در سطح استان پنج واحد بسته‌بندی محصولات خشکبار راه‌اندازی شده است، اذعان داشت: این تعداد برای این صنعت جوابگو نخواهد بود.
قنبرنژاد اضافه کرد: متاسفانه تسهیلات بانکی برای توسعه بسته‌بندی با وجود سرمایه‌گذاران، در این صنعت در نظر گرفته نشده است.
مدیر صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان افزود: در بخش محصولات پروتئینی و گوشتی باید نحوه تهیه مواد غذایی در قالب بسته‌بندی به گونه‌ای بهداشتی باشد ولی متاسفانه برخی از محصولات در استان و یا کشور به صورت فله‌ای است که احتمال آلودگی و غیر بهداشتی بودن در آنها وجود دارد.
قنبرنژاد اظهار داشت: عدم حمایت، محدودیت تسهیلات بانکی و ناکافی بودن امکانات در استان از مشکلات توسعه صنعت بسته‌بندی در گیلان است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز گفت: یکی از اقدام‌های زیربنایی برای توسعه شهرستان تالش حمایت از بخش خصوصی است و این پروژه نمونه بارز این مدعا خواهد بود.
اکبر درزی افزود: سیاست دولت، سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف است و به دلیل اعتمادی که بین مردم و دولت ایجاد شده مسئولان استان برای توسعه صنعت و بخش‌های مختلف از سرمایه‌گذاران خارج از استان نیز استقبال می‌کنند.
مدیرعامل صنایع غذایی دلوارخزر تالش نیز در خصوص استفاده از ضایعات ماهی گفت: ضایعات ماهی در کارخانه دیگر که مربوط به همین شرکت است به پودر ماهی تبدیل شده و برای مصرف دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
صغری پرکاس افزود: این شرکت دارای سه سردخانه 150 تنی برای مرغ، گوشت و ماهی به صورت مجزا است.
وی مشکلات در این بخش را تسهیلات بانکی با سود بالا و همچنین مشکلات زیر ساختی در شهرک صنعتی کشلی تالش عنوان کرد.
پرکاس ادامه داد: تمامی استانداردها در این واحد رعایت شده و برای توسعه کنسرو ماهی به مرغ و گوشت به 700 میلیون تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم مسئولان در این زمینه بیشتر حمایت کنند.

(چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷) ۰۹:۴۳
عزیزتالش
۱۳۹۷/۰۳/۱۰ Denmark
0
0
0

با درود . من هم بی کارم و دنبال کار خوب با سپاس 09118828744


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها