دوشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۶:۵۰
سرویس : صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
کد خبر : ۱۰۵۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

کارخانه فرآورده‌های لبنی شیروان بهره‌برداری شد

با حضور معاون آب و خاک و صنایع روستایی وزیر جهاد کشاورزی کارخانه فرآورده‌های لبنی شیروان بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، در این مراسم که پیش از ظهر امروز برگزار شد، فرید اجلالی با بیان اینکه پیش از انقلاب 2 میلیون و 200 هزار تن شیر در کشور تولید که تنها 600 تن آن فرآوری می‌شد، افزود: اکنون درسطح کشور 8 میلیون و 300 هزار تن تولید شیر داریم که ظرفیت واحدهای فرآوری بیش از 11 میلیون تن است.
وی تصریح کرد: امروز نه تنها در بخش فرآوری محصولات شیر کمبود نداریم بلکه ظرفیت فرآوری نیز بالاتر از ظرفیت شیر در کشور است.
این مسئول یادآور شد: در حوزه محصولات لبنی کشور به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بخش قابل توجهی از تولیدات ما به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شود.
وی ویژگی واحدهای تولیدات لبنی کشور را پراکندگی این واحدها در اقصی نقاط دانست.
اجلالی همچنین مساحت اراضی تحت فشار در کشور پیش از انقلاب را 5 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: این میزان با رشد چشمگیری طی 30 سال بعد انقلاب به 733 هزار هکتار آبیاری تحت فشار افزایش یافته است.
وی همچنین مقدار تولیدات محصولات کشاورزی قبل از انقلاب را 22 میلیون تن برشمرد و گفت: به دلیل وابستگی‌ها به خارج از کشور 12 هزار تن انواع محصولات کشاورزی نیز واردات داشتیم.
معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: اکنون ما با داشتن 72 میلیون جمعیت، 102 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می‌کنیم که در اکثر محصولات نیز به خودکفایی رسیده‌ایم.
وی این افتخارات را مرهون استقرار نظام جمهوری اسلامی به رهبری امام راحل (ره) و ایستادگی آحاد ملت در مقابل سختی‌های دوران بعد از انقلاب دانست.
در این مراسم کارخانه فرآورده‌های لبنی ارم شیروان با ظرفیت فعلی 3 هزار و 400 تن تولید به بهره‌برداری رسید.
برای اجرای این واحد تولیدی، افزون بر 7 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، که با بهره‌برداری از آن برای 24 نفر اشتغا‌لزایی خواهد شد.

(دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۷) ۱۶:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها