یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۶:۳۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۰۴۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر قرنطینه سازمان حفظ نباتات:

پست قرنطینه صادراتی فرودگاه امام خمینی افتتاح شد

مدیر قرنطینه سازمان حفاظ نباتات گفت: با حضور رئیس سازمان حفظ نباتات امروز پست قرطینه صادراتی محصولات کشاورزی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدبهزاد موسوی در حاشیه کارگاه یک روزه بخش قرنطینه در تجارت جهانی در محل سازمان حفظ نباتات گفت: امروز پست قرطینه صادراتی محصولات کشاورزی در محل سایت شماره 33 فرودگاه بین المللی امام خمینی به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: در این پست آزمایشگاه مخصوص محصولات نباتی مستقر می‌شود که با این امر صدور گواهی بهداشتی محموله‌های کشاورزی صادراتی آسان‌تر خواهد شد.
مدیر قرنطینه حفظ نباتات افزود: صدور گواهی بهداشتی محموله‌های صادراتی یک امر حاکمیتی و بر عهده سازمان حفظ نباتات است اما بررسی و بازدیدهای کارشناسی و آزمایش نمونه محموله‌ها که کار تصدی‌گری است توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و هزینه آن نیز بر اساس تعرفه عمومی از صادرکننده اخذ می‌شود.
وی افزود: در کارگاه آموزشی یک روزه برای آشنایی بازرگانان محصولات کشاورزی با اصول قرنطینه نباتی در تجارت بین الملل مسائل جدید و استانداردهای روز دنیا بررسی می‌شود.
موسوی افزود: این کارگاه یک روزه که در محل سازمان حفظ نباتات در تهران برگزار می‌شود به ارائه مطالب جدید در تجارت جهانی، اصول قرنطینه و استانداردهای جدید می‌پردازد.
مدیر قرنطینه افزود: به موجب قانون حفظ نباتات و عهدنامه IPPC صدور گواهی قرنطینه و حفظ نباتات در قالب گواهینامه شماره 12 بر عهده دولتهاست و ضوابط ملی منطقه‌ای و کشور مقصد در این گواهی بهداشتی ذکر می‌شود.
موسوی تصریح کرد: صدور گواهی بهداشت نباتی یک وظیفه حاکمیتی است که توسط سازمان حفظ نباتات صادر می‌شود و آنچه به بخش خصوصی واگذار شده آن هم در استان تهران بررسی آزمایشگاهی محموله صادراتی قبل از گواهی بهداشتی است که بخش خصوصی واگذار شده است.
وی افزود: امروز با راه اندازی پست قرنطینه صادراتی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و نیز آزمایشگاه نباتی صادرات محصولات کشاورزی به ‌آسانی و در اسرع وقت از یک فرودگاه بین المللی انجام می‌شود.

(یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷) ۱۶:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها