دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۱۰۴۸۳۵
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

هندوانه‌های برگشتی از قطر حاصل عدم نظارت بود

عسکری در رادیو گفت و گو گفت: در مقطعی اندازه گیری میزان سموم، نیترات و کود را در محصولات کشاورزی رها کردیم و علت آن عدم نظارت بود.

محمد جواد عسکری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس  ضمن تاکید بر همراهی توسعه و تحقیقات بیان کرد: ما ظرفیت‌های خوبی در حوزه تحقیقات داشتیم و 6 هزار عضو هیئت علمی بخش کشاورزی دانشگاه‌ها و 2 هزار 600 محقق در این حوزه وجود دارد اما در مقطعی فضای اجرا، ما از تحقیقات دور کرده است.
 
عسکری ضمن اشاره به دو برابر شدن بودجه بخش تحقیقات در بودجه 1400 اظهار کرد: ظرفیت‌های علمی پای کار بیایند تا بتوانیم به نقطه مطلوبی دست دست یابیم و دستگاه‌های متولی نیز باید وارد عمل شوند.
 
وی با بیان اینکه تا سال 1404 باید علم را تولید و تکنولوژی را صادر کنیم ادامه داد: رعایت کارنس محصولات کشاورزی و ارگانیک بودن آن برای صادرات محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت بوده است.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در رادیو گفت و گو در مورد هندوانه‌های صادر شده‌ی برگشتی از قطر گفت: در مقطعی اندازه گیری میزان سموم، نیترات و کود را در محصولات کشاورزی رها کردیم و علت آن عدم نظارت بود و تجار تنها به فکر درآمد خود بودند.
 
عسکری ضمن اشاره به محصولات برگشتی از کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: اختیارات قیمت کالاهای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.
 
(دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰) ۱۱:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها