دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۰۳۵۶۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
اقتصادسبز آنلاین
سرویس سرویس عمومی

رونمایی از پوشش حفاظتی دانه‌های گندم و جو

ین روزها ایجاد پوشش‌ برای دانه‌های کشاورزی به‌ویژه گندم، جو، سویا و ذرت یکی از اصول معمول در کارخانه‌‌های پرورش و نگهداری به‌شمار می‌رود تا از این طریق از بیماری‌‌های نادر و خطرناک دانه‌ها جلوگیری شود.

اما نکته‌‌ای که هم‌اکنون از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است، نوع پوشش دانه‌‌ها است که باید با دقت و با اصول مربوط به خود صورت گیرد. یکی از گروه‌های تحقیقاتی صنایع کشاورزی در استرالیا اخیرا لابراتوری را مخصوص پوشش و حفاظت از دانه‌ها طراحی کرده که ترکیبی از لایه‌های حفاظتی نانو و پلیمر سبک صنعتی را شامل می‌شود و خطر آسیب به دانه‌ها و کاهش بهره‌‌وری آن‌ها را به صفر می‌‌رساند.
 
 
این نوع روکش برای نخستین‌بار در جهان طراحی شده، چرا که میزان خطا یا خطرپذیری در سایر سیستم‌های حفاظتی و پوششی حداقل 5 درصد است، اما در این پوشش جدید این رقم به صفر رسیده است. پوشش پلیمری در این سیستم، قدرت دانه‌ها را چندین برابر می‌‌کند و در عین‌حال نفوذپذیری در آن‌ها را نیز به صفر خواهد رساند. از این رو دانه‌هایی که از طریق این سیستم پوشش داده شده‌‌اند، قدرت باروری بسیار بالایی دارند و به سرعت خود را در هر شرایطی با هر نوع خاک یا آب و هوایی تطبیق می‌دهند. به همین منظور سلامت محصولات کشاورزی و سرعت رشد و پرورش آن‌ها به شدت افزایش می‌یابد.
(دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰) ۱۰:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها