یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۰۳۳۸۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس سرویس عمومی

ادغام سازمان تعاون روستایی باید بر اساس مصوبه مجلس باشد

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: تاسیس سازمان تعاون روستایی براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده و بنابراین انحلال و یا ادغام آن هم باید بر اساس مصوبه مجلس باشد و دولت نمی‌تواند راسا نسبت به انحلال و ادغام سازمان تعاون روستایی اقدام نماید.

حجت الاسلام سید «جواد حسینی‌کیا»  افزود: سازمان تعاون روستایی اتحادیه دارد و این اتحادیه‌ها فروشگاه های متعددی در سراسر کشور دارند و این اقدام امکان پذیر نیست.
 
هیات وزیران در تاریخ ششم اردیبهشت ۱۴۰۰ در بند ۳ تصویب نامه شماره ۱۱۸۰۰/ت۵۸۰۳۸هـ حکم به شناسایی و واگذاری وظایف تصدی گری سازمان تعاون روستایی به بخش غیر دولتی و همچنین واگذاری وظایف حاکمیتی آن به وزارت جهاد کشاورزی در چارچوب ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری نموده است. 
 
وی در ادامه تصریح کرد: قبول داریم که رسالت سازمان تعاون روستایی نسبت به قبل بسیار تغییر کرده و پیشتر فروشگاه هایی داشتند که کار توزیع خوارو بار و نفت را انجام می دادند و اکنون برچیده شده است.
 
رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعاون روستایی ظرفیت های خوبی دارد و باید رسالت های جدیدی برای آن تعریف کرد که بتواند باعث پویایی این سازمان شود.
 
حجت الاسلام حسینی کیا اضافه کرد: این سازمان می تواند حلقه واسطه ای در خرید محصولات کشاورزی و فروش بدون واسطه به مشتریان باشد و این یک کار بزرگی است که می تواند انجام دهد.
 
وی گفت: برای اینکه بتوان کشاورزان و سازمان تعاون روستایی ارزش افزوده ایجاد کند یکی دیگر از راهکارها ایجاد صنایع تبدیلی توسط سازمان است.
 
وی اظهار داشت: سازمان تعاون روستایی بعد از انقلاب عملکرد و خدمات خوبی انجام داده که خرید تضمینی گندم و ایجاد فروشگاه ها در مناطق روستایی از جمله این اقدامات است.
 
اکنون بیش از ۲۸۰ هزار نفر در ۲۸۰ تشکل زیرپوشش تعاون روستایی در استان کرمانشاه فعالیت دارند.
 
بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.
(یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰) ۱۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها