یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۰۳۳۸۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
غلات نیوز
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

مدیریت ضعیف ذخایر استراتژیک گندم در کشور

گندم استراتژیک‌ترین کالای کشور است و با این حال خصوصا در سال‌های اخیر که تولید گندم در کشور با نوساناتی همراه بوده، حفظ ذخایر این محصول نیازمند مدیریتی راهبردی و اساسی است تا به تامین آرد و نان کشور خدشه‌ای وارد نشود.

خشکسالی و تغییرات شرایط جوی در سال جاری، دلیل کاهش شدید خرید تضمینی گندم در کشور اعلام شده است. اگرچه علی‌رغم این موضوع، جامعه کشاورزی نیز یکی دیگر از دلایل کمبود میزان تولید و خرید تضمینی را عدم رضایت گندم‌کاران از نرخ خرید تضمینی گندم اعلام نموده اما به هرحال با وجود اینکه از ماه‌ها قبل کاهش چشمگیر خرید تضمینی گندم در کشور حتی از سوی مراجع رسمی نیز اعلام شده بود، ضرورت داشت متولیان ذی‌ربط سریع‌تر به فکر افتاده و برای مدیریت ذخایر استراتژیک و واردات به‌موقع گندم اقدام نمایند تا مشکلات ناشی از کمبود گندم در کشور مطرح نگردد.
به گفته برخی کارشناسان، کشور اکنون با کمبود ذخایر استراتژیک گندم مواجه است و عدم مدیریت صحیح گندم در کشور موجب محدودیت دسترسی به گندم برای برخی آسیابانان نیز شده است.
گندم استراتژیک‌ترین کالای کشور است و با این حال حفظ ذخایر این محصول در کشور نیازمند مدیریتی راهبردی و اساسی است تا به تامین آرد و نان کشور خدشه‌ای وارد نشود؛ متاسفانه عدم مدیریت صحیح و تخصصی می‌تواند حتی صدماتی جبران ناپذیر را به این حوزه مهم وارد کند.
(یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰) ۰۸:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها