یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۳:۰۴
سرویس : خواندنی های
کد خبر : ۱۰۳۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خواندنی های

غذاهایی که مانع از ابتلا به دیابت نوع دو می شوند

برخی از انواع مواد غذایی می توانند مانع از ابتلا انسان به دیابت نوع دو شوند


1-    قهوه: تحقیقات دانشگاه میناسوتا مدعی است که نوشیدن قهوه به صورت روزانه احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. ترکیبات و مواد معدنی موجود در قهوه حساسیت نسبت به رسپتورهای انسولین را افزایش می دهد و در نتیجه پردازش گلوکز توسط بدن به صورت بهینه انجام می شود.
2-    مصرف لبنیات برای کسب ویتامین D: محققان دانشگاهی معتقدند که دریافت ویتامین D به اندازه کافی مانع از بروز دیابت نوع 2 می شود. بهترین منابع ویتامین D عبارتند از: شیر، ماهی پرچرب، تخم مرغ
3-    چاشنی های خاص: مثلا دارچین قند خون را کاهش می دهد. توصیه می شود که کمی دارچین روی ماست بریزید و بخورید.
4-    تغییر در عادت غذایی : مثلا جایگزین کردن نوشیدنی های ساده مثل آب و چای بدون قند به جای چای شیرین و ... یا جایگزین کردن  غلات پالایش شده با غلات کاملا طبیعی و سرشار از فیبر مثل برنج قهوه ای...عدم مصرف غذاهای حاوی چربی ترانس و یا چربی اشباع شده و مصرف غذاهایی مثل ماهی و آجیل که دارای چربی اشباع نشده است. گوشت کم چرب و سایر منابع پروتئینی غنی مثل نخود و لوبیا نیز غذاهای سالم و مفیدی هستند.
5-    هویج: میوه های نارنجی رنگ دال بر داشتن مقدار زیادی کاروتنوئید هستند.  آنتی اکسیدانی که به پیشگیری از دیابت منجر می شود.
6-    غذاهای فیبر دار: افراد چاق و دچار اضافه وزن به طبع بیشتر در معرض ابتلا به دیابت خواهند بود. درحالیکه مصرف 31 گرم فیبر به صورت روزانه احتمال مقاومت به انسولین را کاهش می دهد. غلات و جو در این زمینه غنی هستند.
7-    مصرف دانه ها(تخمه): دریافت  منیزیم بیشتر (بیش از 386 میلی گرم در روز) نیز احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. دانه هایی مثل تخم آفتاب گردان حاوی مقدار قابل توجهی از این ماده معدنی است.

(یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۷) ۱۳:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها