شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۰۲۸۸۶
گزارشگر : ۳۵۱۴
ایرنا
سرویس اقتصاد
عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران:

بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس در درازمدت بیش از بازارهای رقیب است

عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران گفت: بهترین راه برای هدایت حجم موجود نقدینگی در کشور به سمت تولید و مهمترین روش تامین سرمایه برای واحدهای تولیدی از طریق بازار سهام است و این موضوع نباید فراموش شود که بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس در درازمدت بیش از بازارهای رقیب است.

«مهدی کریمی تفرشی» به تامین سرمایه برای تولید از طریق بازار سهام اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی در اقتصاد کشور و رکود در برخی از صنایع، تامین مالی یا نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور تبدیل شده است.
 
وی اظهار داشت: مشکلات مربوط به تحریم و تاثیر آن در بخش تولید، تجارت و مشکلات ارزی باعث شده است نیاز بنگاه‌ها به تزریق نقدینگی بیش از گذشته شود و راهکارهای مختلفی نیز برای تامین مالی آن انجام شود که در همین راستا هدایت پول‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه و تامین مالی شرکت‌های تولیدی می‌تواند در نهایت به رونق اقتصادی و تولیدی کشور منجر شود.
 
عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران با بیان اینکه لازمه حضور شرکت‌ها در بورس وجود شفافیت در فعالیت‌های آنها است، گفت: شرکت‌ها از این طریق و با ورود به بازار سرمایه می‌توانند بخشی از نقدینگی موردنیاز خود را تامین کنند.
 
به گفته وی، بورس اکنون رقیب جدی برای سیستم بانکی محسوب می‌شود و در صورت عدم استفاده از این بستر متضرر خواهیم شد.
 
کریمی تفرشی افزود: ورود مردم به بورس به سود سیستم بانکی است، زیرا شرکت‌ها نقدینگی خود را به‌عنوان حساب‌جاری وارد بانک‌ها می‌کنند.
 
عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران گفت: شرکت‌ها می‌توانند درصورتی‌ که تمایل به عرضه سهام خود در بورس نداشتند پروژه‌ای را در بورس عرضه و برای هر فعالیت خود از مشاور و متخصص استفاده کنند؛ بنابراین باید از شرکت‌هایی که قصد ورود به بورس را دارند حمایت مالی، معنوی و مشاوره‌ای انجام شود. 
 
وی با بیان اینکه اکنون بازار سرمایه به عنوان یک ابزار برتر برای تامین مالی دولت برای فروش دارایی‌ها مطرح است، اظهار داشت: در صورتی که دولت بتواند از این فرصت برای افزایش بهره‌وری و تامین مالی شرکت‌ها استفاده کند، آنگاه روند بازار سرمایه بیش از گذشته تقویت خواهد شد.
 
به گزارش ایرنا، بازار سرمایه از چند ماه گذشته وارد مدار نزولی شد و ضرر و زیان‌های سنگینی را به سرمایه‌گذاران این بازار تحمیل کرد.
 
اقدام‌های سازمان بورس و سران قوا در راستای بهبود وضعیت بازار، گمانه‌زنی‌هایی را در زمینه تاثیر مثبت آنها بر معاملات بورس و بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی ایجاد کرد اما برخلاف پیش‌بینی‌های انجام شده، بازار بدون توجه به تصمیمات مثبت سران قوا و انجام تعهدات بانک مرکزی در زمینه واریز منابع مالی به صندوق تثبیت بازار سرمایه به روند منفی خود ادامه داد.
(شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰) ۱۳:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها