دوشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۰۲۷۸۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
مسوول دهستان شهدا بهشهر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی:

توزیع سم قارچ کش در 500هکتار از اراضی گندم بهشهر

بابایی، مسوول دهستان شهدا بهشهر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی از توزیع سم قارچ کش در 500هکتار از اراضی کشاورزی گندم بهشهر خبر داد.

مهدی بابایی اظهار کرد: این سم در راستای مقابله با قارچ کش ها به منظور جلوگیری از بیماری های قارچی  و افزایش عملکرد گندم انجام می شود.
به گفته مسوول دهستان شهدا بهشهر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی، توزیع سم قارچ کش در بین کشاورزان و بهره برداران اراضی گندم مازندران برای مقابله با افت اجرایی می شود. 
 وی با تاکید بر اینکه تاثیر مصرف سم قارچ کش در افزایش عملکرد به اثبات رسیده است، تصریح کرد: این سم.پاشی به صورت دستی و پهباد اجرایی می شود و اجرای سم پاشی با پهباد 30 درصد از مصرف سم را کاهش می دهد. 
بابایی اظهار امیدواری کرد: با مصرف به موقع سموم قارچ کش، تولید گندم در شهرستان بهشهر به جایگاه واقعی خود برسد و علاوه بر دستیابی به عملکرد مطلوب نتایج رضایت بخش آن نصیب بهره برداران شود.
مسوول دهستان شهدا بهشهر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی تصریح کرد: سرعت بخشیدن به زمان سم پاشی، انجام سم پاشی به شکل منظم و یکنواخت، جلوگیری از شکستگی شاخه گندم در زمان خوشه بندی و کاهش هزینه های این عملیات از مزیت های سمپاشی با پهپادها به شمار می رود.
بابایی بیان کرد: برداشت گندم از 10تیرماه در دهستان شهدا بهشهر آغاز و تا 25 تیر ماه ادامه دارد و استفاده از فناوری‌های نوین در سمپاشی از برنامه های مهم در حوزه افزایش تولید گندم به شمار می رود.
 
(دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰) ۲۲:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها