شنبه / ۲۸ دی ۱۳۸۷ / ۱۵:۱۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۰۲۶۲
گزارشگر : ۱۰۱۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ساخت اولین دستگاه وجین کن برنج در کاپیک

این دستگاه وجین کن که برای اولین بار در کشور طراحی وساخته شده است در قالب یک تفاهم نامه همکاری بین دفتر برنج وحبوبات وزارت جهادکشاورزی و مرکز ترویج وتوسعه تکنولوژی هراز در سال جاری ساخته شد در گردهمایی سالیانه برنج به نمایش گذاشته شد.

مجری این طرح مهندس حمید آقاگل زاده کار شناس ارشد مکانیک ماشینهای کشاورزی از مرکزترویج و توسعه تکنولوژی هراز می باشد .آقاگل زاده گفت: این دستگاه قادر است در مزارعی که بصورت مکانیزه نشاکاری شده اند بین ردیفهای کشت را وجین نماید.

این ماشین مشتمل بریک موتور بنزینی چهارزمانه با قدرت 5/2اسب بخار و سیستم انتقال قدرت (گیربکس وکلاچها)- عاملهای وجین کن – شاسی و غیره میباشد.عاملهای وجین کن شامل یک سری سیکلو تیلر در قسمت جلو و یک سری چرخهای فلزی استوانه ای می باشد. در اثر حرکت چرخشی سیکلوتیلر یا انگشتی های دوار علفهای هرز کنده شده به اطراف پرت می شوند .سپر های جانبی علفهای کنده شده را بصورت نواری بین ردیفهای کاشت مرتب میکنند .

از مزایای مهم این وجین کن که برای اولین بار در کشور طراحی وساخته شده و همچین همتای خارجی نیز ندارد     می توان به موارد زیر اشاره نمود :

1 -امکان تردد در اراضی شالیزاری با هر الگوی تسطیح و یکپارچه سازی شده

2-بجای قطع کردن یا بریدن علفهای هرز جهت کنترل آنها را از زمین کنده سپس در دل خاکدفن می نماید لازم به ذکر است که بریده شدن برخی از علفهای هرز سبب تکثیر آنها میگردد

3-توان مصرفی آنها بسیار پایین است

4-جایگزین مناسبی برای علف کشهای شیمیایی است

همچنین لازم به ذکر است که چرخهای فلزی استوانه ای ضمن اینکه به عنوان یکی از عاملهایوجین کنی محسوب می شود به عنوان چرخهای محرک یا حامل ماشین نیز به شمار می آیند.

ایمیل : info@berenge.com

منبع : سایت برنج www.berenge.com

(شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۷) ۱۵:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها