سه شنبه / ۳ دی ۱۳۸۷ / ۱۰:۳۰
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۱۰۰۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
مدیرعامل کارخانه مارمالاد سازی

بهره‌برداری از اولین کارخانه مارمالاد سازی میوه

بزرگترین کارخانه مارمالادسازی میوه بدون استفاده از مواد نگهدارنده در کرج و بروجرد به بهره‌برداری رسید

 مدیرعامل کارخانه مارمالادسازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: بزرگترین کارخانه مارمالادسازی طبیعی میوه در دو فاز کرج و بروجرد با ظرفیت تولیدی 20 تن در روز به بهره‌برداری رسید.

سعید عنبری افزود: کارخانه مارمالادسازی به صورت 100 درصد طبیعی با غنای 60 درصدی میوه، انواع مارمالادهای انجیر، آلبالو و سایر میوه‌های فصل را به بازار شیرینی و شکلات عرضه می‌کند.

وی تصریح کرد: با این که شرکت پروتز اروپایی با برند معروف خود توانسته است بازارهای بین‌المللی را در اختیار خود بگیرد، اما کارخانه مارمالادسازی ایران بدون استفاده از مواد نگهدارنده و تاکید بر سلامت غذایی توفیق بیشتری در جذب بازارهای بین‌المللی به دست خواهد آورد.

این تولیدکننده خاطرنشان کرد: در زمان حاضر محصولات تولیدی این شرکت در بسته‌های 11 کیلوگرمی به سراسر کشور ارسال می‌شود و همزمان با افزایش ظرفیت تولید، صادرات خود را به کشورهای اروپایی و آسیای میانه آغاز خواهد کرد.

عنبری در ادامه گفت: این کارخانه‌ توسط بخش خصوصی احداث شده است و قابلیت تولید هفت نوع مارمالاد طبیعی و مربای غنی شده سیب، هلو، پرتغال، توت‌فرنگی، آلبالو، زردآلو را در بسته‌های 15 گرمی تا 25 کیلوگرمی دارد که اکنون در داخل کشور با بسته بندی 9 تا 11 کیلوگرمی عرضه می‌شود.

این تولیدکننده افزود: به‌کارگیری مارمالاد طبیعی به جای کاکائو در صنایع تبدیلی از قبیل شیرینی و شکلات علاوه بر کاهش قیمت تمام شده، از مضرات استفاده از کاکائوی غیرطبیعی نیز می‌کاهد.

وی خاطرنشان کرد: بالا بودن قیمت کره طبیعی کاکائو در ایران موجب واردات رسمی و غیر رسمی این محصول از کشورهایی نظیر اندونزی و مالزی شده است، از این رو شیرینی و شکلاتهای ایرانی با استانداردهای روز دنیا منطبق نیست.

عنبری با اشاره به بسته‌بندی مارمالاد در ایران گفت: این محصول با استقبال گسترده صنایع داخلی به ویژه در استانهای آذربایجان‌غربی و شرقی روبه‌رو شده است، اما به علت مشکلات بسته‌بندی هنوز قابلیت صادرات به کشورهای خارجی را ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت دولت از بخش خصوصی از طریق ارائه تسهیلات بانکی با شرایط آسان و امکان جذب سرمایه‌گذاریهای خارجی، منجر به توسعه صنایع تبدیلی کشور خواهد شد.

(سه شنبه ۳ دی ۱۳۸۷) ۱۰:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها