شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۸۷ / ۱۳:۵۵
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۱۰۰۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات
کشاورز ترمینالدار پسته

خسارت واقعی به پسته‌کاران پرداخت نمی‌شود

در حالی که خسارت وارد شده به باغهای پسته توسط مسئولان بلندپایه کشوری و محلی اعلام شده است،‌ کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی از پرداخت واقعی خسارت خودداری می‌کنند

 

کشاورز ترمینالدار پسته در استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: در حالی که خسارت سرمازدگی و خشکسالی باغهای پسته استان کرمان توسط رسانه‌ها و مسئولان بلندپایه کشور در وزارت جهاد کشاورزی و کارشناسان محلی اعلام و تایید شده است، کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی از پرداخت واقعی خسارت به کشاورزان خودداری می‌کنند.

عظیم سلطان‌زاده افزود: کارشناسان خسارت 90 درصدی را 40 درصد محاسبه می‌کنند و متناسب با ضرر و زیان وارد شده جبران خسارت نمی‌کنند.

وی گفت: برای خسارت 40 میلیون تومانی باغ پسته تنها یک میلیون خسارت پرداخت کرده‌اند و 39 میلیون زیان باقی را سوء مدیریت گزارش می‌کنند.

مهدی سلطانزاده نیز در گفت‌وگو با ایانا افزود: کارشناسان صندوق بیمه حاضر به رویت باغهای پسته نیستند و باغداران باید حتماً به صورت کتبی تقاضای بازدید کنند تا پس طی مراحل اداری، کارشناسان برای بازدید به باغها مراجعه کنند.

وی با ناعادلانه خواندن گزارشهای کارشناسان صندوق بیمه گفت: فلسفه وجودی این صندوق در زمان شکل‌گیری، جبران خسارت احتمالی محصولات کشاورزی بوده است و باغداران هر ساله به امید چنین روزی اقدام به پرداخت سهم بیمه خود کرده‌اند اما اکنون که صندوق بیمه باید به کمک باغدار بشتابد، از پرداخت خسارت کشاورزان خودداری می‌کنند.

(شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۷) ۱۳:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها