جمعه / ۲۹ آذر ۱۳۸۷ / ۱۱:۱۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۰۰۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
وزیر جهاد کشاورزی

استحصال خاویار به روش سزارین

جمهوری اسلامی ایران به فناوری جدید استحصال خاویار از ماهیان خاویاری به شیوه سزارین که پس از این عمل ماهی به آب برمی‌گردد و ادامه حیات می‌دهد، دست یافت

 

به گزارش ایانا، وزیر جهاد کشاورزی در دیدار وزیر کشاورزی ارمنستان، با بیان این مطلب بر گسترش همکاریهای مشترک دو کشور تاکید کرد.

دریافت فناوری کشاورزی،‌ ادوات و کودهای ازته از ایران، همکاری در زمینه دام و دامپزشکی، صادرات چرم، پوست و پشم، ماهی زنده و یخزده به ایران، کمک فنی ایران برای کشت زعفران در ارمنستان و نمک‌زدایی زمینهای شور موجود در کشور، درخواستهای کشور دوست بود که عنوان شد.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی کشورمان ضمن تاکید بر روابط خوب دو کشور، کلیاتی از توانمندیهای کشور را برشمرد و گفت: برای پیگیری مفاد یادداشت تفاهم لازم است تا کارگروههای مشترکی در زمینه‌های دامپروری، فنی و مهندسی،‌ زراعی و باغی تشکیل شود.

محمدرضا اسکندری به تجارب ارزشمند ایران در زمینه آب اشاره کرد و گفت: با برخورداری از دانش موسسه‌های تحقیقاتی متعدد به یافته‌های باارزشی دست یافته‌ایم.

وی برخورداری از فناوری مدرن در استحصال خاویار از ماهیان خاویاری به روش سزارین که پس از آن ماهی به آب برمی‌گردد و به زندگی‌اش ادامه می‌دهد، برخورداری از دانش 24 موسسه تحقیقاتی و پژوهش در بخش کشاورزی، توانمندی کشور در ساخت واکسنهای دامی و علاقه‌مندی به صادرات به ارمنستان و ساخت سیلو، کشتارگاه و صنایع شیر پاستوریزه و ساخت سیلو در سه کشور دیگر را برخی از توانمندیهای کشور برشمرد.

اسکندری از ساخت دستگاه جدید فتوبیوراکتور برای شیرین کردن آب شور خبر داد و گفت: این یافته باعث خواهد شد از آبهای شوری چون دریاچه ارومیه برای بخش کشاورزی استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: مشکلی برای صادرات کود ازته وجود ندارد و در سایر زمینه‌های دلخواه کشور ارمنستان نیز هیچ گونه محدودیتی برای همکاری دو جانبه نیست، ولی ملزم به رعایت محدودیتهای قرنطینه‌ای هستیم.

در پایان دو وزیر بر پیگیری مباحث مطرح شده تاکید کردند.

(جمعه ۲۹ آذر ۱۳۸۷) ۱۱:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها