وحید هوشنگ نژاد از شرکت پارس مینو:با احترام به دوستانم در بخش نظارت وزارت بهداشت، ممنوعیت تبلیغات اسنک ها کارشناسی نیست

وحید هوشنگ نژاد از شرکت پارس مینو:با احترام به دوستانم در بخش نظارت وزارت بهداشت، ممنوعیت تبلیغات اسنک ها کارشناسی نیست
مهندس وحید هوشنگ نژاد در گفتگو با خبرنگار فودنا: بخشنامه های ممنوعیتی اسنک ها به برند مینو با نام پفک اشاره نمودند و افزودند: 60% پفک، بلغور و ذرت است که منشا پروتئین و روغن می باشد که نمی تواند مضر باشد و رنگ و اسانس های طبیعی و خوراکی نیز با نظارت بهداشت جهت این محصول بکار می رود.

من با احترامی که به دوستانم در بخش نظارت می گذارم ولی فکر نمی کنم این بخشنامه به صدا و سیما کارشناسی باشد؟!

بطور مثال در مورد لستین که 2 سال درگیر آن هستیم اخیرا" یک نامه ای را برای مهندس قاسمی از طریق جناب آقای مغازه ای دبیر انجمن داده ام، که متاسفانه به وسیله تبلیغات، لستین را کوبیدند ، من خواهشم عاجزانه این است که وزارت بهداشت و سازمان استاندارد از جایگاه شریف و بحق خود دفاع کنید که این لستین از گمرک بصورت کاملا قانونی و با نظارت های رسمی ، وارد مملکت شده از شرکت معتبر هلندی خریداری شده است و مجوز واردات را دارد . تازه لستین در ایران هم تولید می شود ، کارخانه های جهان ، بهپاک لستین را تولید می کنند این هجمه ها، صنعت و مملکت را زیر سئوال می برد.

در مورد اسنک وقتی  پروانه ساخت و بهره برداری صادر می شود و مهر استاندارد می گیرد این بخشنامه ها یعنی چه ؟ مضر خواندن آن  یعنی چه بیائید بجای این کارها فرهنگ سازی کنیم.

همین چلو کباب که اکثرا" دوست دارند، اگر 3 پرس تواما" خورده شود مطمئنا" مضراتش شما را به بیمارستان می کشاند.

ما روی بسته های پفک نوشته ایم برای کودکان زیر 2 سال ممنوع است، بگویند برای کودکان زیر 5 سال ممنوع است ما می نویسیم ،مشکلی نداریم.

ولی فرهنگ سازی شود چون اگر محصولی ایراد داشت در دنیا تولید نمی شد.

الان قیمت مواد اولیه مانند طلا ساعت 11 اعلام می شود

الان مواد اولیه مثل قیمت طلا شده است که تا ساعت 11 صبح قیمت اعلام نمی شود و با توجه به نوسانات ارز، قیمت آنروز مشخص می شود ،که این شرایط برای تولید اصلا شرایط خوبی را ایجاد نمی کند و صنعت را دچار مشکل می کند.

مهندس وحید هوشنگ نژاد در مورد هدفمندی یارانه ها گفت: هدفمندی یارانه ها یک اقدام صحیح بود اما  مشکل ها در روش اجرای آن است. اگر هدفمندی یارانه ها را به یک شوک تشبیه کنیم، امروز  2 شوک دیگر  صنعت را درگیر کرده است   اول "نوسانات قیمت ارز"  و دوم  "نبود مواد اولیه"  است که صنعت را در شرایط ویژه قرار داده است


که در  من فکر می کنم در مورد اول، بیشتر از اینکه قیمت ارز، مشکل ساز باشد، نوسان ارز است که صنعت و مردم را اذیت می کند.اگر از نوسانات قیمت ارز جلوگیری کنند و قیمت ثابت بماند، صنعت بهتر می تواند تولید کند و قیمت را در عرصه رقابتی کنترل نماید.

مورد بعدی بحث افزایش قیمت مواد اولیه است،  مواد اولیه اعم از آرد، روغن، شکر که تاثیر بسزایی در افزایش بهای تمام شده دارند، گران می شود و در نهایت وقتی می خواهیم قیمت محصولات را افزایش دهیم، جلوگیری می کنند.

زنجیره ی افزایش قیمت در صنعت گاها" رعایت نمی شود مثلا" روغن و  افزایش پیدا می کند ولی محصول نهایی باید کنترل قیمت داشته باشد،  من در مورد روغن با احترامی که برای مهندس خلیلی قائلم به ایشان تبریک میگویم ، ایشان یک دبیر موفق هستند و انجمن مربوطه اش را حفظ می کنند شاید او حقش است ، ولی دیگران هم حقشان هست ، ما نباید چون ایشان حق انجمن خود را می گیرند، محکوم کنیم! ، من میگویم دیگران هم باید به حقشان برسند.

اگر واقعا" بحث دلار مطرح شده من هم قبول دارم ، دلار باید به قیمت واقعی اش برسد، ولی یکبار، و پرونده اش را ببندند.

بالاخره آنها که می مانند بمانند و آنها که نمی مانند باید خودشان را تطبیق بدهند . الان در مورد روغن و هر مواد اولیه ای بنشینند یکبار صحبت کنند و به این نتیجه برسند که مواد اولیه این قیمت باشد ، صنعت و مردم آمادگی اش را دارند.

قبول داریم که مردم تحت فشارند ولی اگر از آن طرف شما نتوانید محصولاتتان را در حاشیه سود بفروشید ، نتیجه ی آن توقف کار و کارخانه خواهد بود که هم اکنون با آن مواجه هستیم که دارد زیاد هم می شود.

قیمت گذاری، توسط انجمن ها بر اساس عرضه و تقاضا

بنابراین درخواست ما از دوستان این بوده که با توجه به نص صریح قانون، در مورد قیمت محصولات ، محصولاتی که مشمول سهمیه بندی نمی باشد، از شمول قیمت گذاری خارج گردد.

در دنیا قیمت محصولات را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می کنند، اینطور نمی شود که با حکم دولتی رای صادر کنند!!!

در ضمن اینکه الان ما شامل قیمت گذاری طبق قانون نیستیم ولی دولت بخاطر مسائلی که وجود دارد می گوید باید مراعات کنید، ما هم همکاری کردیم، سال 89 افزایش قیمت نداشتیم، سال 90 فقط 15% افزایش داشتیم و در سال 91 مجوز  10% را گرفتیم.

اگر در رسیدن به اصل 44 همه بخواهیم همت کنیم، دولت باید فقط بحث نظارتی و سیاست گذاری را داشته باشد.

و این یعنی قیمت گذاری به انجمن ها واگذار شود که بارها تایید شد، قرارداد امضا کردیم ولی عملا اجرایی نشد!!!

جناب آقای هوشنگ نژاد در چشم انداز صنعت گفتند: امیدوارم شرایط ایده آل گردد و آرامش به بازار برگردد.

ظرفیت اسمی شیرینی و شکلات 2 میلیون تن است ولی عملیاتی آن یک میلیارد و چهارصدهزار تن است و این نشان دهنده ی خالی بودن 40% ظرفیت تولید می باشد و حالا با این شرایط احتمالا این خلا ظرفیت، بیشتر هم خواهد شد.

در مورد ارز آوری کل صادرات غذایی که حدود 4/1 میلیارد دلار است سهم شیرینی و شکلات حدود 500 میلیون دلار صادرات است که 40 تا 50% صادرات را دارا می باشد. که اینهم در سال 90 کاهش داشته است که ناشی از کمبود مواد اولیه می باشد .

شاید امسال فکر کنیم از نظر ریالی این مبلغ بیشتر باشد ولی این افزایش به علت گرانی دلار می باشد و از لحاظ مقدار وزنی تغییری نداشته ایم .

۳۰ مهر ۱۳۹۱ ۱۳:۴۷
شبکه خبری صنایع غذایی ایران - فودنا |
تعداد بازدید : ۱,۸۹۱

نظرات بینندگان

مرتضی
Iran
0
1
0

سلام ودورودفراوان به مدیر عامل گروه مینو جناب مهندس هوشنگ نژاد از شما ومدیران شما تشکر می کنم که در این شرایط سخت جامعه مجموعه به خوبی در حال کار است

محمد
Iran
0
0
1

آقای مدیرعانل چه خبره تو این نماد غپینو در بازار بورس؟ سهامدارا دارن خرد میشوند؟ واقعا دارید چیکار میکنید؟ شرکت مگر ورشکسته شده؟


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید