تمامی مراحل واردات کالا قابل رصد شده است

تمامی مراحل واردات کالا قابل رصد شده است
در حالی که پیش از این گفته می‌شد برخی کالاها با ارز مصوب وارد شده و به نرخ آزاد در ایران فروخته می‌شوند یا اینکه ارز دولتی به واردات کالا ختم نمی‌شود، معاون کل سازمان توسعه تجارت تاکید کرد که با راه‌اندازی مرکز مبادله‌ دارندگان و متقاضیان ارز امکان هدر رفتن یا سوء استفاده از ارز تخصیصی برای واردات تقریبا به صفر رسیده است.

کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی ، با بیان این که راه‌اندازی این مرکز به دلیل نزدیکی به مرکز ثبت سفارش و گرد هم آمدن بانک مرکزی و بانک‌های عامل زیر یک سقف امکان هر گونه سوء استفاده احتمالی از اسناد مربوط به ثبت سفارش را به صفر نزدیک کرده است، افزود: در حال حاضر واردات کالاها از مرحله‌ ثبت سفارش تا مرحله‌ دریافت ارز و سرنوشت نحوه‌ مصرف ارز تخصیصی به طور کامل قابل رصد است.

وی ادامه داد: پورتالی که به این منظور راه‌اندازی راه‌اندازی شده بسیار دقیق است و حتی اولویت‌بندی کالاها در آن لحاظ شده است، بنابراین تقریبا امکان سوء استفاده از بخش‌های مختلف آن وجود ندارد.

کرمانشاهی با اشاره به این که پیش از این همه کالاهای وارداتی می‌توانستند به طور همسان ارز برای واردات دریافت کنند، گفت: این در حالی بود که گاهی از سرنوشت کار خبری در دست نبود، اما در حال حاضر با اولویت‌بندی و راه‌اندازی یک سیستم قوی می‌توان گفت تقریبا اشکالات کار در واردات برطرف شده است.

 

۲۲ مهر ۱۳۹۱ ۱۴:۳۳
شبکه خبری صنایع غذایی ایران |
تعداد بازدید : ۳۷۹

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید